🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب یلدا (۱)

(ثبت: 254150) آذر 30, 1401 

 

(۱) شب یلدا
ماه دی و دولت سرما رسید
هجمه بوران ز هر جا رسید

چشم پر آشوب خزان بسته شد
گاهِ نگاه ننه سرما رسید

برف سفیدی به سر ما نشست عمر گرانمایه به ماوا رسید
خورده ورق دفتر ایام باز از دی و امروز به فردا رسید

محفل یلدایی ما را دمی
از نفس گرم مسیحا رسید

حلقه بدر زد صنمی پارسا
سرخوشی ام تا به ثریا رسید

وز دل شبهای سیه زاده شد
دخت شب خوش قد و بالا رسید

لب به لب باده و بربط زنان
طره فشان آن شب یلدا رسید

وقت رجز خوانی و نقالی و
شب چره و کرسی و گرما رسید

باز شده باز در میکده
جام می و ساغر صحبا رسید

ساقی سرمست و دلارام من
با قدحی از می مینا رسید

غنچه درید از تن خود پیرهن
مشک فشان گشت بهر جا رسید

کرده رخ از پرده برون ماه من
لذت دیدار به دنیا رسید

بوی گلی راهی کنعان شد و
مژده وصلی به زلیخا رسید

کاش ببینم که ز کنج قفس
بلبل پر بسته به صحرا رسید

خورده بسی خون جگر ناخدا
کشتی ما بر لب دریا رسید

 

#امیر_وحدتی_یگانه
۱۴۰۱

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها 10 
  1. جواد مهدی پور

    آذر 30, 1401

    سلام و احترام جناب وحدتی عزیز

    زیبا ست

    یلداتون به سرخی و شیرینی انار شب چله

    زنده باشید

    💐🙏👏👏👏🌹🌸

    • دی 1, 1401

      درود و عرض ادب جناب مهدی پور ارجمند. اولین صبح زمستانیتان بخیر و عمرتان پاینده.
      🥀🥀🥀

  2. مسعود مدهوش

    آذر 30, 1401

    درود بر استاد وحدتی گرانقدر☘️🌾🍃🌿🌱

    بسیار زیبا و دلنشین،در وصف یلدا،قلمتان نویسا بزرگمهر🌹🍃🌿🌱🍃🌾☘️🌹🌹

    • دی 1, 1401

      درودها جناب مدهوش و روز و روزگارتان شاد و زیبا.
      اولین صبح زمستانیتان بخیر و بختتان بلند بادا.
      🥀🥀🍉🍉🥀🥀

  3. طارق خراسانی

    آذر 30, 1401

    غنچه درید از تن خود پیرهن
    مشک فشان گشت بهر جا رسید

    کرده رخ از پرده برون ماه من
    لذت دیدار به دنیا رسید

    بوی گلی راهی کنعان شد و
    مژده وصلی به زلیخا رسید

    کاش ببینم که ز کنج قفس
    بلبل پر بسته به صحرا رسید

    خورده بسی خون جگر ناخدا
    کشتی ما بر لب دریا رسید

    درودها بر شما

    در پناه خدا روزگارانت شاد🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

    • دی 1, 1401

      درود واحترام جناب استاد خراسانی.
      اولین صبح زمستانی بخیر و خوشی و دلتان شاد باد
      🍏🍉🍉🍏

  4. سیاوش آزاد

    دی 1, 1401

    سلام یلداتان سرشار از نشاط
    زمستان آمد
    به میمنت تشریف فرمایی اش شعری به قلم نمی آورید؟

    • درودها جناب آزاد گرانقدر. اولین صبح زمستانیتان بخیر و شادی و عمرتان پاینده.
      ماه دی و دولت سرما رسید
      برفک پیری بسر ما رسید
      شال و کله کرده بتن کدخدا
      نیست بفکر من یک لا قبا
      زلف سیه قسمت ارباب شد
      کله بی موست که بر ما رسید
      روز و روزگار خوش
      🍎🍉🍎

      • سیاوش آزاد

        دی 1, 1401

        طیب الله
        درود بر شاعر طناز

        • دی 1, 1401

          درود بر شما عزیز.
          دلتان شاد به مهر یزدان.
          🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا