🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شرح حال

(ثبت: 225371) فروردین 27, 1399 
شرح حال

 

به زندان رفته میفهمد غم و تلخی دوران را
به صحرا رفته میفهمد غم گرگ بیابان را

نوازش میکند مارا در آغوش وطن هستیم
به غربت رفته میفهمد صفای خاک ایران را

میان کفر و دین جنگست و این میدان خونخواهیست
به جبهه رفته میفهمد شجاعت‌های مردان را

ملامت میکنم هردم مقام حاکم پست را
زمین افتاده میفهمد چو قدر تکّهٔ نان را

جفا کردن وفا دیدن تِم نامردی و مردیست
خدای معرفت داند جفای نارفیقان را

شکستن ، آبرو بردن نباشد مسلک لوطی
شرور بی صفت داند شرارتهای نادان را

چگونه شرح دهم خوبی نه رسمش ، اسم آن باقیست
چو مرد نیک میفهمد سرشت پاک خوبان را

قضاوت کردنت پیشکش کمی قاضی خجالت کش
نمیفهمی ، نمی‌دانی تو حال و روز یزدان را

شرح‌ حال
یزدان_ماماهانی
سرایش۱۸_۲_۱۳۹۸

ــــــــ🍃🦋گیـــتار بی تــــار🦋🍃____

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    فروردین 28, 1399

    درودتان
    زیباست🌹🌹🌹

    بزرگوار!
    دعوت اید به پنجمین کارگاه ادبی شعر پاک

    http://sherepaak.com/225005/—

  2. یزدان ماماهانی

    فروردین 29, 1399

    درود و عرض ادب خدمت
    دوست گرانمهرم ، بنده از
    نقد کردن اشعار دیگران
    موافق نیستم و دوست ندارم
    شعرم مورد نقد قرار بگیره🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا