🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اهریمن

(ثبت: 229171) تیر 21, 1399 
اهریمن

 

دگر چه با سازمت وطن بخورده زخم استخوان خویش
به قلب آرش زدند چو تیر گرفتند از او کمان خویش

دگر چه با سازمت وطن فروخته شد خاک نازمان
بیا و بنگر به سفره‌ها شدیم چو محتاج نان خویش

چه داده شد جای شور و شوق به چشم ما ارمغان اشک
خفه شدیم و چو کور و غرق به سوز و آه و فغان خویش

کجا برفت آن همه جلال حرام و باطل بشد حلال
نوازش تاج سلطنت گرفته حق خزان خویش

چو زاهدان آمدند بکار غم و مصیبت ستون گرفت
نه تازی خرقه پوش ما ندارد هیچ رحم به جان خویش

کجایی سیمین قلم بگیر بدست خود اینچنین سُرای
بگو که می‌سازمت عرب به رغم خون روان خویش

وطن چه فوّاره میزند سرشک خونبارم از نگاه
شدی فدای مخاصمان بدست اهریمنان خویش

اهریمن‌
یزدان_ماماهانی
نگارش۱۳۹۷/۸/۳۰

ــــــــ🍃🦋گیـــتار بی تــــار🦋🍃____

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. خیلی راحت میشد امروزترش کرد .شاعرزمان خودمون باشیم .دغدغه تون عالیه وانسانی وملی وبجا وفریادتون قابل ستایش درود

    • یزدان ماماهانی

      تیر 23, 1399

      درود و عرض ادب خدمت
      هم میهن ارجمند و گرانمهر
      سپاس بابت حسن توجهتون
      💐💐💐💐💐💐💐

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 23, 1399

    سلام و درود،
    خدا قوت فرهیخته ی گرانقدر!
    لطفا در تازه ترین کارگاه شعر پاک، ما را از همراهی تان بی بهره نگذارید. در خدمت تان هستیم در👇👇👇
    http://sherepaak.com/229259/–

  3. تیر 23, 1399

    سلام دوست گرامی
    یک سوال داشتم
    آیا در شروع دو بیت اول اشتباه تایپی رخ داده است و منظور شاعر این است که:«دگر با چه سازمت وطن …»

    • یزدان ماماهانی

      تیر 24, 1399

      درود و عرض ادب خدمت
      شما گرانمهر ارجمند ،، بله دقیقا صحیح فرمودید ، شاعر خواسته فرم آهنگ بهم نخوره چه رو با عوض کرده

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا