🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شطرنج

(ثبت: 246006) اسفند 16, 1400 

شطرنج

زندگی جز بازی شطرنج چیزی بیش نیست
مات میگردد کسی که در هوای کیش نیست

هر که بامش بیشتر شد برف او افزون شود
هیچکس را مثل شاه اندر دلش تشویش نیست

قلعه شاهان بلرزد از نفیر کیش کیش
مات آخر آنکسی باشد که دور اندیش نیست

آنچنان گشتیم سرگرم جدال خویشتن
هیچکس آگه ز حال و روزگار خویش نیست

نیست اندر چشم مال اندوز یک دم خواب خوش
درد بیخوابی ولی در چشم یک درویش نیست

آنچه چشم تنگ دنیا دوستان را پر کند
یا قناعت یا که اندر گور خاکی بیش نیست

ذات دنیا بی وفایی باشد و درماندگی است
من نمی بینم دلی کز جور دنیا ریش نیست

هر کسی را دیده ام دارد دلی پر ماجرا
فرق در معنی میان کافر و هم کیش نیست

خوش بود بر گوش ما از دور آواز دهل
نوش هرکس در حقیقت بی وجود نیش نیست

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 16, 1400

    سلام. و درود

    آفررررین

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا