🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعرپاک

(ثبت: 270594) تیر 5, 1403 

شعرپاک

شعرچه وقت می آید؟
وقتی که حالت خوب است
همه چیز مطلوب است
یا به دل غم داری و حس مبهم داری
هرچه هست این شعر بازیچه احساس کسان است
یک نگاه خوشحال و نگاهی که نگاهش نگران است
شعر چون خانه بود که ز پی ساخت کنی
کلمه بر کلمه بر پی آن تاخت کنی
وقت آمدنش حس پرواز داری
نشود که دل کس آزاری
شعر هر وقت خودش خواست می‌آید
گام با جوهر و اهل قلم می‌پیماید
چو نشیند به نوشتن
کلمات قالب خود را می‌یابند
غزل و قافیه و بیت به هم می‌آیند
ذوق هر شاعر متفاوت از دگریست
عده‌ای می‌گویند خونی و رگ پدریست
وان دگر می‌گویند ذوق هنریست
شعر هزار دستان است
که به هر سر دستی دارد
در یکی حکم غزل صادر و در آن دگری نیماییست
در سری فکر حماسی دارد
آن دگر رباعیست
آن یکی ه‍جو نویسد
دگری فکاهی است
هرچه هست شعرپاک
احساس است
پرکن تنهاییست

ابراهیم خلیلیان

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    تیر 5, 1403

    موضوع جالبی را انتخاب کرده بودی رفیق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا