🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مهپری پاک

(ثبت: 270598) تیر 8, 1403 

مهپری

قرص ماه در آسمان کامل شد
یک فرشته پری بر ماه وارد شد
شد دلبری و ماه پری حاصل شد
در روستای سلیمی مادری فارغ شد
دختری دیده گشود که ماه پری نامش شد
چون ماه تابان بود پر از پرتو و پر جمال
چو بی مریم بزرگ بود و پر از کمال
خوشرو و مهربان بود و بی‌مثال
که وصفش نگنجد کنون در این مجال
همیشه در جیبش برای کودکان آب نبات بود
دستگیر فقیر و ناتوان بود
ایتام فامیل را تیمار بود
پرستار خوشرو برای بیمار بود
پر از خنده بود هر که را می‌دید
فرزندخطاب میکرد
دست می‌کشید بر سرش ناز و عتاب می‌کرد
قوت قلب بود و محترم
چو می‌دید مرا دست می‌کشید بر سرم
مثال کمان بود بی‌امان محبت پرتاب می‌کرد
سایه‌دار محلمان پر کشید و رفت
هم ماهمان هم پریمان پر کشید و رفت
گنجینه‌ای از تبارمان کم شد
محلمان پر از غم و ماتم شد

ابراهیم خلیلیان

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا