🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قلب پاک

(ثبت: 270597) تیر 7, 1403 

 

قلب پاک

شبی بایکی ازدوستان،یادکردیم ازپیشکسوتان

گشتیم رهی سمت پیشکسوت شهرمان

کربلایی خدامراد لیموچی فرزند حداد بود

ازپیشگامان لوله کشی نوین ایران بود

نخستین جوشکارشهرمان آنزان بود

نخستین جوازلوله کشی به نام ایشان بود

دکانی داشت در خیابان امام

لوله کشی فنی بودوخوشنام

دوستانی داشت ،همچواسحاق حاتمی بامرام

باکسبه اطراف چون برادربود،درکاربانیروهایش برابر بود

درسالهای دهه چهل خورشیدی ،این ململی از تیره لیموچی

ازپدری تارازی،رسانیده بودخودرابه لیبی و بنقازی

دست گذاشته بوددردست سلطان قذافی

زمانی که کمتر کسی داشت مال اضافی

اضافه حقوق میگرفت ازمعمرقذافی

انصاف داشت ،هوادارطبقه کمداروپایین بود

اهل خدا ،اهل بیتمدارونیک آیین بود

تارازی بودوازخدای خودراضی

ازنداری مردم بودناراضی

قلب پاک و مهربانی داشت

اشک میریخت

چوازنداری مردم می شنید

جوان بیکاری می دیددردمی کشید

گاوصندوقی داشت بگفته دوستان

ازسکه وپول همیشه پربود

گاوصندوقی بودبرای نیازمندان

نگاهش سوی بالابود

بالارساند خدایم

اوراهرجاکه هست

خدایش همراه باشد

هرجاکه فرزندش نشست

 

ابراهیم خلیلیان

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا