🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اشک پاک

(ثبت: 270614) تیر 6, 1403 

اشک پاک

آنقدر وجدان بیدار شد
آنچنان قلب پرکار شد
آنقدر نگاه پربار شد
میان دو چشمان
چشمه‌ای جوشان شد
فوران کرد و راهی میدان شد
آبی بود زلال
از آن پس اشک عنوان شد
چون ز فکر و دل و دیده راهی می‌شد
و از سه غربالگر می‌گذشت
پاک بود و عاری از سیاهی می‌شد
همچو رگبار بهاری می‌شد
از سرسره گونه ، سوار بازی می‌شد
با ریزش اشک احساس سرافرازی می‌شد
سرانجام چکه چکه‌های اشک پاک
راهی سنگ فرش
دل و دیده و عقل
همان سه راهی می‌شد
و چون با هر سه همگام بود
اشک پاک
از دو دیده جاری می شد

ابراهیم خلیلیان

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    تیر 6, 1403

    ممنونم از شعرت و البته بیشتر از شعر ، نام شاعر را دوست داشتم : ابراهیم خلیلیان ” بی تردید هر که این نام را روی شما گذاشته، اهل مطالعه و اهل کشف بوده است.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا