🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر سروش و نکته ای عروضی

(ثبت: 213996) شهریور 6, 1398 

شبِ دریا چقدر دلتنگ است!/
موج آشفته، غصه آهنگ است/
آسمان هم عجب! همین رنگ است/
من و فانوس، شمعِ سُفره ی غم.//

(نکته ی عروضی:

همین طور که می بینیم، در بحر خفیف، وزن سروش،

فَعَلاتن و فاعلاتن در اول مصراع و لَخت، قابل تبدیل دو طرفه به یکدیگرند و اگر می فرمایید که فقط فَعَلاتن به فاعلاتن تبدیل شده است و نه برعکس، سروش بعدی را مطالعه بفرمایید که شکی برایتان باقی نماند:)

موج غم، هی به صخره می کوبد/
باد بر گوش درّه می کوبد/
درد، دردِ دوباره می کوبد/
بر نَفَس های پاره می کوبد/
تپش دل، زمان دوری دوست.//

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    شهریور 6, 1398

    سلام و درودها

    استاد رضاپور عزیز

    من و فانوس، شمعِ سُفره ی غم.

    دست مریزاد

    🌈💐🌈

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 6, 1398

      سلام ها و درودها خدمت جناب بایبوردی بزرگوار🌈💐🌈
      سپاس از التفات تان🙏

  2. محمدعلی رضاپور

    شهریور 6, 1398

    درودها و سپاس ها خدمت تان🌷🌷🌷🌷🌷💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا