🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر کودکانه دهه فجر ( ۲۲ بهمن )

(ثبت: 267483) بهمن 13, 1402 
شعر کودکانه دهه فجر ( ۲۲ بهمن )

ایرانِ من …

ایرانِ من همیشه
شبیهِ شیرِ بیشه

تو سختی های دوران
با اِتِّکا به قرآن

با یاریِ خداوند
ایستاده چون دماوند

جنگیده با سیاهی
با ظُلمت و تَباهی

ایران یه روزِگاری
نداشت هیچ اِقتِداری

کشور تو دستِ شاه بود
و این یه اِشتباه بود

چرا که شاهِ بی رَحم
می زَد به مَردُمِش زَخم

نبود به فکرِ ملت
به صد هزار تا علت

مَردم تو سختی بودن
تو فقر و قَحطی بودن

مریضی و وَبا بود
بِهداشتِمون رَها بود

نَه جاده بود و مَکتَب
نَه اِعتقاد و مذهب

تا اینکه اِنقلاب شد
کاخِ سِتم خَراب شد

شاه از ایران فَرار کرد
شادی رو بَر قرار کرد

با اِنتخابِ ملت
ایران رسید به عزت

آن رَهرویِ حسینی
یعنی امام خمینی

وقتی رسید به ایران
با اِعتقاد و ایمان

به مولا اِقتدا کرد
عِدالت و به پا کرد

مردم رو مُتّحِد کرد
ایران رو مُقتَدِر کرد

خلاصه اینکه عشقم
عزیز و نورِ چِشمم

بعد از امام خمینی
این نهضَتِ حسینی

به دستِ پورِ حیدر
سَیّد علیِّ رهبر

پایَنده است تا وقتی
بیاد امامِ مهدی …

شاعر : علیرضا قاسمی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 13, 1402

    سلام و درود

    ای کاش می گذاشتن ایران مسیر عزت خود را طی می کرد
    تحریم ایران از آغاز انقلاب شروع شد و تا به امروز ادامه دارد البته با شدت بیشتر
    دشمن ده ها برنامه کودتای 28 مردادی را در ایران برنامه ریری کرد چه قدر مردم کشته شدند و چه ضربات هولناکی به بدنه ملت و حکومت خورد.
    شاه گفت به چشم آبی ها باج دیگر نمی دهیم خار و ذلیلش کردند و انقلاب که شد اون حرف عملا در کشور صورت پذیرفت و چشم آبی ها را شوکه کرد.
    من هنوز به رحمت واسعه ی الهی امیدوارم به امید روزهای که بر لب ملت ایران خنده باز گردد و به خانه های شان شوق و شادی…

    در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا