🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر کودکانه وفات حضرت زینب (س)

(ثبت: 267338) بهمن 7, 1402 
شعر کودکانه وفات حضرت زینب (س)

شعر کودکانه وفات حضرت زینب (س)

مادرم اِی مهرَبان
روشنی بخشِ شَبام

میشه لطفاً تو بِگی
از صِفاتِ خوب بَرام ؟

تا که روشن تر شود
کوله بارِ باوَرام

گفت که بِنشین دخترم
تا شود کارَم تمام

پاسُخَت را می دهم
باشه رو جُفتِ چِشام

مادرم با جان و دل
خوبی ها را هر کدام

یک به یک گفت و نِوِشت
در یکی از دَفتَرام

چون رسیدیم ما به صبر
مادرم با احترام

زیرِ لب با گریه گفت
حضرتِ زینب (س) سلام

مادرم گفت دخترم
صبر یعنی یک کلام

زینبِ کُبریٰ گلم
خواهرِ خوبِ امام

او که در کَرب و بَلا
دیده ظُلمی نا تمام

او که بوده شاهدِ
آن ستم های مُدام

شاهدِ جان دادنِ
هر شهیدِ تشنه کام

شد پرستارِ حرم
در مسیرِ شهرِ شام

زیرِ آن بارونِ سنگ
از زمین و پُشتِ بام

او بِمانْد با بچه ها
شد بَراشان اِلتیام

بانوی صبر و حیا
زینبِ والا مقام

خوانده او در شهرِ شام
خُطبه ای با این پیام

حقْ حسین است و علی (ع)
غیر از این نیست وَالسَّلام

شاعر : علیرضا قاسمی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 7, 1402

    چون رسیدیم ما به صبر
    مادرم با احترام

    زیرِ لب با گریه گفت
    حضرتِ زینب (س) سلام

    درودتان

    در پناه خدا 🌱👌🌹🌹🌹🌹🌹👌🌱

    • علیرضا قاسمی

      بهمن 7, 1402

      متشکرم از لطف شما ، ان شاءالله زیر سایه الطاف حضرت زینب (س) باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا