🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شمعدانی

(ثبت: 222455) بهمن 26, 1398 

 

با خودت دلبری و ناز و نجابت داری
مهربانی و قشنگی و لطافت داری

چال گونه،رخ زیبا و دلی پاک و بزرگ
مثل یک معجزه هستی و کرامت داری

اثر فرشچیان پیش نگاهت هیچ است
مثل گلبرگ گل یاس ظرافت داری

نکند خواب و خیالی و فقط رویایی؟
بغلم کن که بفهمم تو حقیقت داری

شاه بیت غزلی؟ شعر سپیدی؟ متنی؟
مثل اشعار کهن سخت بلاغت داری

گل رز گرچه قشنگ است ولی بی ریشه ست
شمعدانی عزیزم! تو اصالت داری

پیش تو خستگی روحی و عشقی؟ هرگز
مثل باران بهاری و طراوت داری

ناز چشمان تو را می خرم ای حضرت عشق
نازنین دل من قصد تجارت داری؟

از نگاهم همه احساس مرا فهمیدی
ماه بانو! نکند چشم بصیرت داری؟

حضرت دوست تر از دوست خودم می دانم
ید طولای قشنگی به رفاقت داری

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    بهمن 26, 1398

    سلام و درود

    شاه بیت غزلی؟ شعر سپیدی؟ متنی؟
    مثل اشعار کهن سخت بلاغت داری

    سلیس و روان قابل تامّل

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌹

    فارغ از خواب و خیالی ،تو بیا ای رؤیا
    همنشینی بکنی با من و از غم چو رها

    تا سحر ، قصّه ببافیم ، به دور از غصّه
    شاه بیتی غزلی طرح چو مهری به نما

    ولی اله بایبوردی

    26 / 11 / 1398

    🌿🌿🌿🌿🌹🌿🌿🌿🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا