🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شمیم عشق…

(ثبت: 4717) شهریور 8, 1396 

                         « به نام خدا »

       اگر شدی تو زمانی ؛ « اسیرِ تنهایی »

    بدان که چاره امید است و قلبِ دریایی

   همیشه سنگِ وزین مثلِ کوه پا برجاست

      وَ سنگِ خُرد و سَبُک در هراسِ تیپایی

   خوشا به حالِ تو چون در مَصافِ زشتیها

      به کنجِ عُزلتِ خود میرسی به زیبایی

  به حکمِ مذهب و آیینِ خویش انسان باش

       که میرسی تو از انسانیت به والایی

         به چشمِ مَردُم عارف تفاوتی نکند

     مرام و مَسلکِ « تَرسا و گبر و بودایی »

   همیشه منطق و عقلانیت دوایِ تو نیست

     « بیا کمی تو به راهِ جنون و شیدایی »

        کنارِ خاطره هایِ گذشته گاهی باز…

        در انتظارِ تواَم ، تا دوباره ؛ باز آیی

 در اوجِ «خاطره بازی» چقدر دلچسب است

    صدایِ نابِ « بَنان » با یک استکان چایی

    زبانِ شعر ، زبانی اصیل و مشترک است

      میانِ «کُرد و لُر و گیل و تُرکِ قشقایی»

      چه شاعران که سرودند شعرهایِ کهن

  و یا که شعرِ نوین چون؛ «سپید و نیمایی »

   از عُمقِ شعرِ تو «مهران» شَمیمِ عشق آید

     به یمنِ عشقِ الهی ؛ « همیشه مانایی ».

                     « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 9, 1396

     در اوجِ «خاطره بازی» چقدر دلچسب است

        صدایِ نابِ « بَنان » با یک استکان چایی

        زبانِ شعر ، زبانی اصیل و مشترک است

          میانِ «کُرد و لُر و گیل و تُرکِ قشقایی»

          چه شاعران که سرودند شعرهایِ کهن

      و یا که شعرِ نوین چون؛ «سپید و نیمایی »

    سلام و درود بر مهران عزیزم

       از عُمقِ شعرِ تو «مهران» شَمیمِ عشق آید

         به یمنِ عشقِ الهی ؛ « همیشه مانایی ».

    در پناه خدا همیشه مانا و سربلند و سلامت باشی

    • مهران اسدپور

      شهریور 9, 1396

      درودها جناب خراسانی ارجمند ؛

      حضور ارزشمند و بنده نوازی مدامتان را هزاران درود میگویم …

      شاد و تندرست باشید.

  2. محمدرضا جعفری

    شهریور 9, 1396

    درود گرانقدر/…………

    • مهران اسدپور

      شهریور 9, 1396

      درودها بر جناب جعفری عزیز ؛

      سپاس از همراهی همیشه سبزتان …

  3. اله یار خادمیان

    شهریور 11, 1396

     درود  و سلام   نوشیدم از شراب اندیشه ی شما  زنده باشی  و بسرایی و بنمایی

    • مهران اسدپور

      شهریور 11, 1396

      درودها جناب خادمیان ارجمند ؛

      با بنده نوازی و به مهر خوانده اید…

      سپاس از اینکه همیشه با اشعار حقیر همراه هستید …

      در پناه حق پیوسته شاد و تندرست باشید.

  4. علی حشمتی (بینوا)

    بهمن 29, 1396

    احسنتم این شعرشماهم قشنگه به نظربنده شمادرسرودن قصیده هم استعدادخوب وبالقوه ای  داری بدنیست دراینخصوص هم کارکنی

    • مهران اسدپور

      بهمن 29, 1396

      درودها …

      سپاس از نظر لطف حضرتعالی‌‌‌…

      انشاالله به فراخور مناسبت و حال چند قصیده را نیز به اشتراک خواهم گذاشت…

      در پناه حق شاد زی…