🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شور زندگی

(ثبت: 246189) اسفند 23, 1400 

🍀🌹شور زندگی🌹🍀

رسیده باز فصل نو جهان جوان شد آفرین
دوباره قدرت خدا بمن عیان شد آفرین

بهار آفرین را بگو هزار آفرین
زمین و آسمان پر از شکوه جان شد آفرین

ز آفتاب می دمد فروغ جاودانه ای
ز ابر تیره ماه من رُخش عیان شد آفرین

سکوت و خلوت شب و حریم عاشقانه ای
ز ناز ماه و چشمک ستارگان شد آفرین

شب سیه دریده شد ز تیغ تیز ماهتاب
خزان بسته رخت خود دگر نهان شد آفرین

ز بوستان آرزو نهال نو جوانه زد
درخت چتر خود گشود و سایبان شد آفرین

چه آب خوشگوار جوشد از درون چشمه ها
به دشتهای تشنه رودها روان شد آفرین

پرستوی بهار من رود بسوی شاخسار
دوباره شور زندگی در آشیان شد آفرین

فضای گلسِتان را گرفته عطر یاسمن
ز باغ بلبل حزین به گلستان شد آفرین

صدای مرغ نغمه خوان رود بسوی آسمان
قناری قشنگ من ترانه خوان شد آفرین

دوباره کوه و دشت را شکوفه ها فرا گرفت
ز رنگ سرخ لاله ها چه دلستان شد آفرین

چو نور آفتاب زد به قطره های پاک آب
کمانِ رنگ بر زمین از آسمان شد آفرین

خمار مست یار زد بر آن کمان اشاره ای
چه تیرها به قلب من از آن کمان شد آفرین

بگوش باز قصه ی هزار و یک شب آیدم
یگانه این ترانه ات چه داستان شد آفرین

امیر وحدتی یگانه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 23, 1400

    سلام و درود

    و آفررررین ها بر شما شاعر عزیز پاک

    بهاران مبارک

    در پناه خدا 🌿🌺🌺🌺🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا