🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شیخ روزی بر الاغش شد سوار

(ثبت: 254076) آذر 28, 1401 

 

شیخ روزی بر الاغش شد سوار
تا رود با همسرش در لاله زار

تا که پالان را به پشت آن نهاد
همسرش فریاد زد با حال زار

پای خر لنگ است ای شیخ کبیر
از چه رو از خر درآوردی دمار

شیخ گفتا ای عیال نازنین
غم مخور! در پای خر رفته ست خار

راه افتادند و خر با پای لنگ
برد آنها را به صحرا در بهار

لیک بعد از چند ساعت عشق و حال
شیخ پرسید ازعیال بی قرار

بر در منزل زدی قفلی بزرگ؟
دید فوری شد عیالش اشکبار

زانکه جویا شد دلیل گریه را
گفت: شیخا آن کلید زرنگار

از وسط در قفل چون بشکسته است
من نمیدانم کنم حالا چکار

شیخ خشم آلوده تا این را شنید
بر سرش کوبید و گفتا ای هوار

بارالها! جان این زن را بگیر
تا یکی دیگر شود بر خر سوار

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini
۱۵ / ۴ / ۹۵

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    آذر 28, 1401

    سلام و درود

    زیبا و پرمعنا و شیرین سروده اید.
    دست مریزاد

  2. جواد مهدی پور

    آذر 28, 1401

    امان از دست این شیوخ نهروان
    رحمی در دلشان نیست اصلا

    بیچاره زن شیخ

    درود بر شما استاد سید حسینی عزیز

    زیبا ست

    لذت بردم

    💐🌿🍃🙏👏👏👏👏❤️

  3. طارق خراسانی

    آذر 28, 1401

    سلام و درود

    خر و خار و کلید شکسته در قفل
    چه قدر جناب شیخ برای زن و مرکبش ارزش قایل بوده است!!

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👌🌿

  4. مهرداد مانا

    آذر 28, 1401

    میگم بعضی از دوستام به من میگن شیخ . ولی معمولا از عیال کتک می خورم تا این که بر سرش بکوبم . این که آرزوی زنی دیگر را داشته باشم هم چه بسا به قیمت جانم تمام شود 😅😅😅

    و از اینا گذشته چقدر خوب است ،صفحه ای در سایت باشد که با شوق و ذوق بلافاصله بازش کنی که ببینی تحفه ی جدید چه آورده است ؟
    و این صفحه از همین قماش است

  5. مهدی سید حسینی” شعر نابت خواندنی است
    یک شبی با طنز زیبا در جوارت ماندنی است
    کسر شان شیخ باشد تا شود بر خر سوار
    با ملک منظر گذارد رو بسوی لاله زار
    یک بلیط از شرکت ماهان بگیرد صبح زود
    تا به استانبول فرستد جمله ایل و تبار
    ای برادر کار ایشان دیگر از پالان گذشت
    مبلهای لاکچری و صندلی چرخدار

    بداهه تقدیمی.
    درودتان باد جناب سید حسینی.
    از غزل زیبایتان خنده بر لبهایمان نشست.
    شادکام باشید.
    🌷😂😂🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا