🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پول میکاپ و کت و دامن و شلوار نداشت

(ثبت: 269624) اردیبهشت 20, 1403 

 

پول میکاپ و کت و دامن و شلوار نداشت
زن همسایه که جز موش در انبار نداشت

پسری داشت دهن لق و خبرچین و خمار
که توجّه به زیان گل و سیگار نداشت

گربه ای داشت در آغوش ، کرم رنگ و ملوس
فسقلی رابطه ای با سگ دربار نداشت

از وفای سگ هار پسرک فهمیدم
که چرا واهمه از گاز سگ هار نداشت

گرگ گاهی هوس حمله به آغل می کرد
زن بیچاره حیاطش در و دیوار نداشت

مرغ ما تا که به دیدار خروسش می رفت
چاره جز خوردن آن مرغ گرفتار نداشت

گاهی اوقات به حال پسرش می خندید
که شده نخبه و در عصر سگی کار نداشت

” پدر عشق بسوزد که در آمد پدرش”
رو به هرکس که زد انگار خریدار نداشت

معتقد بود از این وضع رها خواهد شد
وحشت از دادرسی و ترور و دار نداشت

رفت شلوار بگیرد که سرش خورد به تیر
عینک و روسری بر سر ، سر بازار نداشت

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini055
۲۰ / ۲ / ۱۴۰۳

 

 

نظرها 14 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 20, 1403

    سلام جناب استاد حسینی

    طنز بسیار عالی ست
    روان چون‌آب

    در پناه خدا🍃👏👏👏👏🍃

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 20, 1403

      سلام و سپاس از حضور پرمهرتون شاد باشید
      🌹🌹

  2. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 20, 1403

    درود بر سلطان طنز
    هر چه بگویم جز تکرار مکررات نیست فقط سر تعظیم فرود آورده و با تشویق جانانه مراتب سپاسگزاریم را بابت اشتراک اشعارتان تقدیم حضرتعالی می کنم.
    واقعا دستمریزاد
    دلتان شاد که دلمان را شاد می کنید.
    👏👏👏👏👌👌👌❤️❤️❤️

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 20, 1403

      درود بر شما
      شما لطف دارید
      دلتون همواره شاد توام با سلامتی در پناه حق 🌹🌹

  3. اسماعیل علیخانی

    اردیبهشت 21, 1403

    درو بر شما🌺

  4. پروانه آجورلو

    اردیبهشت 21, 1403

    طنز تلخیست
    درود بر شما🌺🌺🌺

  5. علی معصومی

    اردیبهشت 22, 1403

    سلام جناب حسینی نازنین
    زیبا و موپر سروده اید
    افرین ها بر شما
    🌺🌺🌺🌺

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 23, 1403

      سلام و ارادت
      ممنون از نگاه زیباتون
      زنده باشید به مهر 🌷🌷

  6. ناهید سعیدی

    اردیبهشت 24, 1403

    سلام و درود بر شما گرامی
    بسیار روان و دلنشین بود.👏🌹🌷

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 25, 1403

      درود خانم سعیدی
      سپاس از نگاه زیباتون دلتون شاد 🌷🌷

  7. امیر وحدتی "یگانه"

    اردیبهشت 30, 1403

    دروده بر ادیب شایسته و طنزپرداز گرامی جناب سید حسینی که مثل همیشه زیبا سروده اید.قلمتان زراندود.

    آنکه بنشسته به ویلای لواسان، روزی
    جای خوابی که بجز دامنه و غار نداشت
    👏👏🥀👏👏

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 30, 1403

      سپاس جناب یگانه
      نگاهتان زیباست
      دلتون شاد و سلامت باشید 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا