🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صبر و ظفر

(ثبت: 257649) فروردین 4, 1402 

 

مژده ای دل که دلارام بَرَم می آید
آنکه آرام کند چشمِ تَرَم می آید
طایرِ غم که بُوَد لانۀ تو مأوایش
میرود شور ونشاطی به سَرم می آید
جایِ آن نالۀ شب آهِ سحر هر روزم
خنده ها از تو و من در نظرم می آید
آسمانت نشود ابری و گریان زین پس
چون که آن مهر رخ و سیمبَرم می آید
خلوتِ امشبِ من با تو دگر نیست ز درد
کان دوایِ تو و آهِ سحرم می آید
شُکر دیگر نرسد تلخیِ هجران در کام
کو به لعلِ شِکَرینش ز دَرَم می آید
میشود عمرِ خزانم چو بهاران خرّم
زانکه دانم زِ وصالش خبرم می آید
گر شدم در رهِ او پیر چو آید، بر من
که جوانیست به پیرانه سرم می آید
زاهدی صبرِ تو در هجر نمانده بی اَجر
صبر را گو که همایِ ظفرم می آید

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا