🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نیست که نیست

(ثبت: 257307) اسفند 24, 1401 

 

دل خبردار که از او خبری نیست که نیست
هر اثر را نگرم زو اثری نیست که نیست
گفتم اقلیمِ هوس نیست گذارش بر دل
شورِ عشقش به دلِ رهگذری نیست که نیست
خوش چه درویشِ رها گشته ز دنیا گفتا
دولتش عشق و ز یارش نظری نیست که نیست
شمعِ پُر سوز که گریان شده بر پروانه
دیده در هجر چه بس چشمِ تری نیست که نیست
نغمهٔ عشق و وفایی که به خلوت خوانم
خرّمم زان به جفایش ثمری نیست که نیست
آتشِ در دلم از نرگسِ یارم همچون
آتشِ طور که نیکو نگری نیست که نیست
برقرارست به دیدار همی امّیدم
بیقرارش شدنم دربه دری نیست که نیست
هر شبی را سحری زاهدیا در پیشست
در پیِ شامِ فراقت سحری نیست که نیست

نیست که نیست بمعنای چنین نیست
که نباشد یعنی نفی را نفی میکند

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 24, 1401

    سلام و درود

    بسیار زیباست
    تیست که نیست تأکید بر نیست هم می تواند باشد

    در پناه خدا 🌱🌷❤️👌👌👌👌👌👌🌷❤️🌱

    • هوشنگ زاهدی

      اسفند 24, 1401

      درود بر جناب طارق خراسانی بزرگوار
      سپاس از لطف و عنایتی که به غزل مذکور مبذول فرمودید
      سلامت و پایدار باشید
      🌹🌹🌹
      🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 24, 1401

    درود بر شما
    زیبا سروده اید با نظر منفی
    باور کنید پشت ِهر شام سیه خورشید است🌺🌺🙏🌺🌺🌿🍃

  3. زاهدی

    اسفند 24, 1401

    درود بر بانوی طلعت خیاط پیشه گرامی
    سپاس از مرحمت و عنایت آن بانوی بزرگوار بطوریکه از نوشته آن بانوی بزرگوار استنباط می‌گردد تصور فرموده اید منظور اینجانب چنین بوده است که بدنبال شب سیاه سحری وجود ندارد در حالیکه با توجه به ذیل غزل توضیح داده شد که نفی را نفی نموده ام یعنی اینگونه نیست که نباشد بعبارت دیگر یعنی هست البته در زبان عامیانه معنای نیست که نیست برابر است با اینکه اگر نیست مهم نیست ، نباشد
    امید است رفع ابهام گردیده باشد
    سلامت و دلشاد باشید
    🌹🌹🌹

  4. محمدعلی رضاپور

    اسفند 24, 1401

    سلام و درود تان

    • هوشنگ زاهدی

      اسفند 24, 1401

      درود بر جناب محمد علی رضاپور گرامی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سلامت و سرفراز باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا