🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 وحدتِ وجود

(ثبت: 261051) خرداد 29, 1402 

 

پرتوِ نورِ دلم باشد که از انوارِ دوست
کی غلط باشد که گویم این تن و جانِ من اوست

عاشقان هر آنچه می بینند معشوقست و بس
من شود او همچو در آئینهٔ نقشی رو به روست

چون سبو بگرفت از می رنگ و بو، بعدش دگر
مِی نگردد آن سبو، بویش همانا در سبوست

وه بحق گفتا اناالحق چون که دید او دوست را
در میانِ استخوان و گوشتش هم خون و پوست

قطره ای باشیم از دریای ذاتش نی جدا
ما کجا و او کجا با او همی بودن نکوست

معرفت خواهد که داند عطرِ بویِ روحِ او
از وجودِ واحدش باشد که هستی مُشک بوست

زاهدی را هر اثر باشد کز آثارِ حبیب
خرّمست از این قَرابت کو نشد مُنفَک ز دوست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    خرداد 29, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌺

    • هوشنگ زاهدی

      خرداد 29, 1402

      درود بر بانوی بزرگوار عظیمه ایرانپور
      سپاس از حضور آن بانوی گرانقدر
      سلامت و شادکام باشید
      🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 29, 1402

    درود بر شما جناب زاهدی ارجمند
    عاشقان هر آنچه می بینند معشوقست و بس
    می شود او همچو در آیینه نقشی رو به روست
    واگر جز این بود تنهایی انسان را می کشت
    در پناه خداشادکام باشید
    🙏🙏🙏❤️🙏🙏🙏❤️🙏🙏🙏❤️

    • هوشنگ زاهدی

      خرداد 29, 1402

      درود بر بانوی طلعت خیاط پیشه بزرگوار
      سپاس از لطف و عنایت آن بانوی گرانقدر
      سلامت و سرفراز باشید
      🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا