🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صیدِ آهو چشم گردی بی گناه

(ثبت: 222507) اردیبهشت 5, 1399 

 

1

یاد معشوقی نگاهی ماه را
ماه را رؤیت ، به زیبایی نما

آن چنان آهی کشی آهی چه سوز
سوز دل گردد عذابی چاره لا

2

بیت حُزنی را کنم یادی چو یعقوبی دلا
گوشه ای بنشسته می ریزد چه اشکی پر بها

دخت ختمی مرتبت زهرای اطهر فاطمه
دردها دارد به ایمایی بگوید درد را

3

قاب دل بینی به تصویری نما
ذهن را پویا کنی فهمی دلا

غیر اویی را نبینی جان من
گر تجلّی از دری دیوارها

4

در گذر ایام ما با لحظه آه
لحظه را یادی به ایامی نگاه

بکر فکری کن به اقبالی بلند
صیدِ آهو چشم گردی بی گناه

5

ابیضی اسود به هر بختی نگاه
یاد آن روزی کنی بیرون ز چاه

یوسفی را از درون چاهی نجات
بُرد آن جایی کشاندش اوج ماه

6

درد دل داری ، بیانی درد را
گر به ایما بر کسی گویی دلا

با تو همراهی کند آرام جان
مرهمی باشد رها از دردها

ولی اله بایبوردی

26 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. لیلا طیبی

    اردیبهشت 5, 1399

    درود

    عالی بود استاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا