🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طبع نجیب

(ثبت: 5936) اردیبهشت 10, 1397 

طبع نجیب!

عروس طبع نجیبم، طلاق می خواهد!!!

به جهد و جوشش وکوشش،صداق میخواهد

به تنگنای قوافی که می رسد، هر بار؛

میان صورت و معنی، طباق می خواهد!

به مرز عشق و جنون پا نمی گذارد لیک

همیشه ازمن دل خون، فراق می خواهد

 عروض و قافیه ام لاغر است، اما او

 سواد شعری قبراق و چاق می خواهد

برای پختن یک بیت بی نمک یا شور؛

هزار واژهءرنگین، اجاق می خواهد

برای خواهر لوچش”خیال”، هم از من

سه وعده غر زند و باجناق می خواهد

میان این همه اردی که ناشتا می داد؛

مرا نه شاعر، بلکه الاغ می خواهد

به جای بلبل شیوای خوش سخن روزی

به خنده گفت بگوشم، کلاغ می خواهد

خودش ز حال بدم اطلاع کامل داشت

چگونه از من بی دل،دماغ می خواهد؟

میان عقل و دلم، جنگ نیست اما او؛

همیشه بین سه تا مان نفاق می خواهد

شمال شهر دلم را، گرفته است اما

میان شهر ری اش هم، اتاق می خواهد

چنانچه خواهش او را بر آورم، خوبم

وگرنه، پای مرا هم چلاق می خواهد 

دلم زبس که زمین خورده است میترسد

میان روز هم از من چراغ  می خواهد

۹۶/۰۶/۲۵ مرتکب شدم…《خلو دخو 》
#رضـــــازمانیـــــاݩ‌قوژدی

نظرها 10 
  1. علیرضا آیت اللهی

    اردیبهشت 11, 1397

    سلام

    طنزی است زیبا

    از اشعار مردم پسند

    شاید روزی هم ادامه یابد و تکمیل شود

    توفیقتان افزون

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 11, 1397

     

    شمال شهر دلم را، گرفته است اما

    میان شهر ری اش هم، اتاق می خواهد

    سلام و درود

    طنز زیبا و استادانه و جذابی ست

    در پناه خدا

    دلم زبس که زمین خورده است میترسد

    • رضا زمانیان قوژدی

      اردیبهشت 11, 1397

      درودها استاد طارق عزیز و بزرگوار

      سپاسگزارم از لطف شما…

      همواره به بنده محبت دارید

      مانا باشید

  3. سمیرا شریفی (آسمان)

    اردیبهشت 12, 1397

    درود بر شما 

    بسیار زیبا و خواندنی بود

  4. موسی عباسی مقدم

    اردیبهشت 12, 1397

    سلام بزرگوار زیبا بود

  5. علیرضا حکیم

    اردیبهشت 12, 1397

    درودها گرامی زیبا بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا