🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طنز زن

(ثبت: 4799) شهریور 27, 1396 

هر کجا  زن باشد  آنجا این بدان
می شود   آنجا  مثال  گلستان
گر  نباشد  زن  ترا   گندابه ای
می شود  خانه خراب آباده ای
نی غذایی نی نوایی نی که هیچ
میزن اندر سر تو بی زن هی مپیچ
نی  ترا   مخبر  زچای  تازه  دم
نی زشیرین لقمه های دم بدم
گرنمیخواهی که باشی در فغان
خود  بنه  افسار  بر  دست زنان
بازن  از  شستن  زرفتن  وارهی
ورنه ای مفلوک بی زن در چهی
چه همان خانهء تو گردد بیگمان
ساس و کک بردور تو حلقه زنان
از من اینک میشنوچندان ستان
زن به هرشهری بسان حاجیان
تا که باشی در سعادت در رفاه
بر   نیاید  دیگر  از   سینه تو آه

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 31, 1396

    زن که باشد مادر  ِ هر مرد و زن

    زن  چه   باشد  چلچراغ   ِ انجمن

    بی وجود زن جهان آخرزچیست؟

    غیر مادر کودکان را دایه کیست؟

    خانه با شمع وجودش روشن است

    عطر لبخندش بهاری دلکش است

    بداهه تقدیم شعر زیبای شما

  2. همایون فتاح

    مهر 1, 1396

    به به ازین طبع موزون ولطیف شما سرکار خانم خیاط پیشه ما خاک پای بانوان این آب و خاک که نوامیس ما محسوب میشوند هستیم وبراستی بی وجود زن جهان به ذباله دانی تبدیل میشه چون آقایون برادران بزرگوار ارجمندم هنر لم دادن وچرت زدن رو خیلی درش استاد هستند وبار زندگی بدوش خانمهای عزیز این سرزمین هستش که امیدوارم خداوند بانوان رو برای آقایون شل وول این سرزمین محفوظ نگهداره.انشالله

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا