🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشقانه هایی برای موعود(25)

(ثبت: 225475) فروردین 30, 1399 

 

دنیا همه غرق درد و اندوه و پلشت

سیلاب گرفته است از کوه به دشت

گو تا بکشند بادبانها را که

از حد ، باران ظلم ، ای نوح گذشت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. رضا زمانیان قوژدی

    فروردین 30, 1399

    درود استاد ابوطالبی🌺
    تخیل شاعر می تواند هر چیزی ببیند و خلق کند اما تشبیه ظلم به باران و حتی سیلاب کمی نامانوس است.
    بمانید

    • درود زمانیان عزیز
      سپاسگزارم از اظهارلطف وحسن نظرحضرتعالی
      عزیزدل! وفور ظلم به باران وسیلاب تشبیه شده است نه خودظلم
      برقرارباشید
      🌸🌸🌸🌸🌸

نظرها
  1. مينا امينی

    فروردین 30, 1399

    گو تا بکشند بادبانها را که
    از حد ، باران ظلم ، ای نوح گذشت …

    🌸🌸🌸

  2. کامبیز شادلو

    اردیبهشت 7, 1399

    کاملادرست است
    حتی تشبیه خودظلم وسیلاب به باران نیز درست است و وفورآن نیز همچنین.
    تامل درترمینولوژی واژه طاغوت صدق این مدعاست
    طغیان آب از راه بدرشدن آب وبوجودآمدن سیل است که همه چیزراازسرراه برمیدارد
    طاغی مصدرفاعلی طغیان است وطاغوت صیغه مبالغه طغیان
    ریشه درخروج ازراه حق وعدل وقسط است که طغی وخروج است وطاغی خارج شونده ازاین سنت آفرینش وطاغوت مبالغه کننده درخروج ازاین سنتهای آفرینش.
    ودراینجاانطباق باران وسیلاب به ظلم ووفورآن تشبیه و استعاره بسیارگویایی است.
    درودبرشما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا