🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشقانه

(ثبت: 234109) آذر 12, 1399 

 

عاشقانه هایم را به تردید ابرهای خاکستری سپرده ام
تا شاید در شکی ناموزون بر تن خسته ی پر التهابم ببارد
و من ورق پاره های دلتنگی را
در پچ پچ عقربه ها تقویم کردم.
و بار دیگر با قلم مو، موهای پر پیچ و تاب
مجنونی پر جنون ، جان شکسته ی عشق
را بر تن لیلایی ام ترسیم کردم
و این گونه رویای خیس بودنت بی چتر
در جاده ی تپش هایم رهگذری شد
و گناه نگاهم پَر پرواز دوزخی به بهشت را آغاز کرد…..

#ل هدایتی

 

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    آذر 12, 1399

    سلام

    این دل نوشته
    در شعرییت رفته و این اساس سرایشست

    واما در نگارش وچینش باید بیشتر دقت شود تا قالب شعر معین شود
    و شکل بگیرد شعر
    چون شعر از قالب ومحتوا تشکیل می شود
    وفرم حتی تکلیف محتوا را نیز روشن می کند و بر مضامین تاثیر گذارست
    واین سرود را
    با اجازتون ویرایش کرده چون در آن حشو وعدم رعایت
    فر م دیده می شود

    واما سروده

    عاشقانه هایم را به تردید ابرهای خاکستری سپرده ام
    تا شاید در شکی ناموزون بر تن خسته ی پر التهابم ببارد
    و من ورق پاره های دلتنگی را
    در پچ پچ عقربه ها تقویم کردم.
    و بار دیگر با قلم مو، موهای پر پیچ و تاب
    مجنونی پر جنون ، جان شکسته ی عشق
    را بر تن لیلایی ام ترسیم کردم
    و این گونه رویای خیس بودنت بی چتر
    در جاده ی تپش هایم رهگذری شد
    و گناه نگاهم پَر پرواز دوزخی به بهشت را آغاز کرد…..

    #ل هدایتی

    شعر ویرایش شده :

    عاشقانه هایم را
    به تردید ابرهای خاکستری سپرده
    تا شاید
    در شکی ناموزون
    بر تن خسته ی پر التهابم ببارد
    ورق پاره های دلتنگی را
    در پچ پچ عقربه ها تقویم
    و
    موهای پر پیچ و تاب
    مجنونی پر جنون ،
    جان شکسته ی عشق را
    بر تن لیلایی ترسیم کردم
    و این گونه
    رویای خیس بودنت بی چتر
    در جاده ی تپش هایم
    رهگذری شد
    و
    گناه نگاهم
    پرپرواز دوزخی به بهشت را آغاز کرد…..

    وبدین ترتیب
    این سرود از حشوها عاری می شود ومنسجم
    وهر عبارت در جای مناسبش قرار گرفته البته با حفظ مضامین

    نکته مورد توجه وجه شعری این سروده ست که مهمست واحساس خوب

    در دفعات بعد در باره محتوا قلمی خواهیم زد

    با ارادت

نظرها
  1. امیر اصلانی

    آذر 12, 1399

    درودها بانو هدایتی
    عالیست
    ارکان جمله، فعل و فاعل و مفعول هر چه با وسواس بیشتری چیدمان شوند شعر گویاتر خواهد شد
    و گناه نگاهم پَر پرواز دوزخی به بهشت را آغاز کرد
    پر را آغاز کرد یا پرواز را آغاز کرد
    ابهام و نارسایی کلام به ویژه در پایانبندی می تواند مانعی جدی بر التذاذ ادبی خواننده باشد و البته این قلم توانا می تواند شیواتر و رساتر بنویسد
    دستمریزاد شاعر
    💐💐💐💐💐💐💐

  2. درود برشما زیباست
    شادکام باشید🙏🍃🌿💐🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا