🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشورائیم

(ثبت: 128) آبان 2, 1394 
عاشورائیم

افتخــــارم هست،عاشورائیم
عاشـــقِ عبـــاسم ومولائیـــم
درتمـــامِ عمرِمن هرروزوشب
پُرشــده ازعشقشـان،تنهائیم
بالباس مشکی ازهجرِ حسین
بانگاهی خیـس ازرســـوائیم
کوفیــان راازچه لعنت میکنم
خورده چون مُهرِگنه پیشانیم
ســاقیم،گویدشفـاعت میکند
باهمین رختِ سیه،من راضیم
سـایه یِ دستِ عـلی اصغربُوَد
دردوعــــالَم عشقم ودارائیم
لیــتنی کنت معک یاســــیدی
روزِعاشوراسـت،من زهرائیم
خــوانمت ازراهِ دوری یاحسین
قسـمتم فرما،چه وقتی راهیم
فارسی گــــویم چوازدینِ خدا
افتخــــارم این بُوَد،ایرانیــــم
هــرکه آمـددردلــش آزادگی
پابه پایش این دلِ شــیدائیم
حرفِ حق رابشنـوم ازهرکسی
بــادلم،دردســـتِ اوزندانیـم
غرقِ دریـایِ گنـه هســتم،ولی
باعنـــایاتش من عاشـــورائیم
بــــودونـــابودوتمـــامِ زندگی
کــــربلاشــد،موجبِ پیــدائیم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. آبان 2, 1394

    درود
    برادر عزیزم مگر جنس حسین مشکی بوده ؟ که فرموده اید با لباس مشکی از جنس حسین ؟ من نمی فهمم این مدح شبیه به ذم است یا ذم شبیه به مدح؟ چرا دقت نمی کنید عزیزم در تعابیر ؟
    در این مصرع { باعنایتهـــــایش عاشـــورائیم } حرف عین از اول { عاشورائیم } باید حذف شودکه این کار درست نیست!!!

    • نگار حسن زاده

      آبان 2, 1394

      درود بر شما استاد

      سپاس که امر مهم نقد و آموزش رو استادانه و بزرگوارانه در کامنتها اعمال می کنید

      بی نهایت ممنونم

      می آموزم در محضرتان

    • سلیمان حسنی

      آبان 3, 1394

      سلام سرورارجمند:جنس نیست هجراست که اصلاح میشوددرشعرایران هم همینگونه تایپ شده.خوشحالم میکنیدبا نقدتون آقا پناهتان باد.

  2. آبان 2, 1394

    درود دختر گلم
    ممنون و سپاسگزارم // نقدی هم بر یکی از کامنتهای شما ذیل یکی از اشعارم داشتم که متأسفانه شماره کاربری شما را نداشتم خصوصی پیام بگذارم لذا خصوصی به جناب طارق پیغام دادم به شما منتقل کنند !

نظرها
  1. سمانه تیموریان

    آبان 2, 1394

    افتخــــارم هست،عاشورائیم
    عاشـــقِ عبـــاسم ومولائیــــم
    درتمــــامِ عمر،روزان وشبــان
    پُرشــده ازعشقشـان،تنهائیم

    عالی بود

    • سلیمان حسنی

      آبان 2, 1394

      سلام سرکارخانوم تیموریان:سپاسگزارم ازحضورگرمتون.خداپناهتان باد

    • سلیمان حسنی

      آبان 2, 1394

      سلام سرکارخانوم تیموریان:سپاسگزارم ازحضورگرمتون.خداپناهتان باد

  2. فرخنده عابدینی

    آبان 2, 1394

    سلام و درود بسیار
    قصیده زیبا و نغزی خواندم.
    شور عاشورائیتان مستدام.
    در سایه آن حضرت بسلامت باشید

    • سلیمان حسنی

      آبان 3, 1394

      سلام سرکارخانوم عابدینی:تشکرمیکنم ازمحبت جنابعالی.خدایارتان بادوایام راتسلیت عرض میکنم

  3. نگار حسن زاده

    آبان 2, 1394

    با سلام و عرض احترام

    شام غریبان حسینی رو تسلیت عرض می کنم

    بسیار زیبا بود

    اما با فرمایشات استاد حاج محمدی کاملا موافقم

    موفق و مؤید باشید

    • سلیمان حسنی

      آبان 3, 1394

      سلام سرکارخانوم حسن زاده:بله استادلطف میفرمایند.ازمحضرشان همواره می آموزم.ممنونم ازحضورگرم جنابعالی.ایام برشماهم تسلیت باد.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا