🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عصر پلاستیکی

(ثبت: 222625) بهمن 29, 1398 
عصر پلاستیکی

 

لیوان یک بار مصرف،
کفش هزار سال،
پاره پاره،
دلم پوشیده درد
در این پهنای طرد
خواب مرا برهم زده
بختک بی رحمِ این خوابگرد:
«کودکی نکرده…به یکباره مرد»
از لختی دیوارها
سر برآورده سر
از زمختی سیمانش
زخم بر زخم
که می گوید
«فردا دیرست»
همین امروز دیرتر
دیدنی نیست
شنیدنی نیست
خوردنی ست
غمی بازیافتی
هر دم به حالتی
خدا با ماست
قیامت از همین
کتانی های کهنه
به پا خواهد خواست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    بهمن 29, 1398

    هر دم به حالتی
    خدا با ماست
    قیامت از همین
    کتانی های کهنه
    به پا خواهد خواست

    اثری اجتماعی که نیم نگاهی از زاویه نقد و تلنگری زیرکانه به باورها نیز داشت.
    مخلوط کردن این دو مقوله ریسک بزرگی است که یقینا به آن اشراف دارید.
    بهره بردم و درود بر شما

    • مینا یارعلی زاده

      بهمن 30, 1398

      درود و سپاس از مهرتان استاد جلالی ارجمندم،
      مسرورم ، بسیار، گویی که بهار بر در می کوبد و من لباس مهر پوشیده دلم، و آن عید همین است که صفحه ی شعرهای سپیدم با حضور سبزتان همراهست و دوباره نظرهای خوبتان روشنی بخش جانست و بی شک برایم نوروزی غیر ازین نیست که خوبانی پاک، اندیشه های شعرپوشم را خریدارند و من باز هم مسرور، اگر چه غم از در و دیوار جهان می بارد ولی من بازهم امّیدوار، نیمه ی پر لیوان جهان را می نگرم😊
      زنده باشید و پیروز در پناه مهر🌷🌷

  2. ولی اله بایبوردی

    بهمن 29, 1398

    یاد آور درد اجتماعی

    سلام و درود

    سرکار خانم یار علی زاده

    ممنون از اشتراک گذاری

    تقدیمی : 🌺

    کنی اندیشه ای بر کِشت دنیا
    به یاد آن روز افتی مرگ غوغا

    زمستان عمر را یادی کنی هان
    برایت توشه راهی نیست جانا

    ولی اله بایبوردی

    29 / 11 / 1398

    🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

    • مینا یارعلی زاده

      بهمن 30, 1398

      درود و مهر استاد بایبوردی گرانقدر
      به لطف می خوانید و بزرگوارانه همراهی ارزشمندتان را بر سپیدهایم ارزانی می دارید
      و چه زیبا سروده ای بر این صفحه به یادگار نهادید
      درودهای بسیار بر شما
      پیروز باشید و برقرار🍃💐

  3. محمدعلی رضاپور

    بهمن 30, 1398

    احسنت🌹🌹🌹

    • مینا یارعلی زاده

      بهمن 30, 1398

      درود و سپاس استاد رضاپور گرانمهر
      زنده باشید و پیروز ارجمند🍃🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا