🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عیالم گفته

(ثبت: 243774) دی 1, 1400 

 

عیالم گفته: گردو با چغندر
برای رفع درد و غم بکارم

کدوحلوایی و تنبل برای
شهین و شادی و شبنم بکارم

خیار چمبر از نوع درختی
برای خاله اش اکرم بکارم

برای کاله جوش عمّه شیدا
بادمجانِ بدون سم بکارم

اگر گاو حسن زایید امشب
گل ارکیده و مریم بکارم

کشاورزی سفارش کرده گندم
به یاد حضرت آدم بکارم

یکی با خر رسید و اینچنین گفت
که جو بی غصّه و ماتم بکارم

به جان نخلها تا لرزه افتاد
حکیمی گفت نخلی بم بکارم

اگر دارم بنای خانه سازی
ستون خانه را محکم بکارم

نهال نظم و تقوا در حیاط
مدیر ِکلّ جام جم بکارم

پدر با قلب زخمی خواست از من
برای زخمها مرهم بکارم

نظر دارم که قدری هندوانه
برای بچّه ها از دم بکارم

پیاز و گوجه جای شعرخوانی
برای خلق این عالم بکارم

برای شام مهمانان یلدا
هویج و زردک و شلغم بکارم

ولی چون چاهمان خشکیده باید
بلال و یونجه خیلی کم بکارم

فقط فردا برای قوم تاتار
نمیدانم که کنگر هم بکارم؟

“یلداتون مبارک”

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini
96 / 9 / 29

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 1, 1400

    . درودها و درودها نثارتان 🌺
    . استاد گرانمهر یکی از شاخص های این سروده
    . ساده و سهل و آسان بودن آن است !!!!!
    . اما . به گاه سرودن چنین شعری در می یابیم که . .
    . صعود به قاف با کتانی میسر نیست 😂 😂 😂
    .
    . برای کاله جوش عمّه شیدا
    . بادمجانِ بدون سم بکارم . . 😂😂
    . پیاز و گوجه جای شعرخوانی
    . برای خلق این عالم بکارم
    . فقط فردا برای قوم تاتار
    . نمیدانم که کنگر هم بکارم؟. . یا نکارم 😂😂
    . استاد بزرگوار کلک زرنگارتان را . . اندیشه نابتان را
    . می ستایم 🌺🌿🌹🌿🌺

  2. سلامو درود

    طنز زیبایی بود
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا