🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عید غدیر

(ثبت: 230274) مرداد 19, 1399 

 

ایام سرور و جشن و شادی
با نام غدیر بخوان منادی
دانی که خدا نموده خلقت
بر عالمیان گشوده نعمت
بر کل بشر خدای سرمد
منت بنهد به نام احمد
آمد که جهان شود گلستان
با صوت خوش هزار دستان
زیبنده ی کل کائنات است
دارنده ی کل محسنات است
عید است و یار احمد آمد
با نام غدیر محمد آمد
این گونه خدا نهاده منّت
در یوم غدیر بداده نعمت
شکر ابدی در این جهان چیست
مولا و امیر مؤمنان کیست
بی شک نبود به جز علی نام
جز یاد علی نبایدت کام
گر راه سعادت است طریقت
تردید مکن علی است حقیقت
امروز خدا گرفته پیمان
نازد به علی دگر مسلمان
ای عالمیان همی بدانید
با نام علی غمی ندارید
اعلی علی است به کل عالم
فخر ابدی است و یار خاتم
نعمت به وجود اوست کامل
دشمن ز خروش اوست زائل
در وصف غدیر چنان بگویم
کوثر ز حریم آن بجویم
مولاست علی ز بعد خاتم
ازدل ببرد چو رنج و ماتم
این عید تمام نَعِمات است
ایام سرود و صلوات است
روز ابدی شده به عالم
ابلیس فراری است ز آدم
گریان شده نقشه ای ندارد
مأیوس شده چاره ای ندارد
گویند ملائک همه با هم
با شور و شعف به نسل آدم
این عید سعید بوَد مبارک
از سوی خداوند تبارک
نجوای مزینانی چنین است
هر ذکر علی چه دلنشین است

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    مرداد 19, 1399

    درود ها بر شما
    جناب مزینانی عزیز
    ◇◇◇◇
    مثنوی ارزشمندی سروده اید
    ماجور باشید
    🌿👏🌺🌸🌷🌸🌺🌸🌺🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا