🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غافل مشو

(ثبت: 233053) آبان 10, 1399 

غافل مشو

یک قطره اگر در این مساحت افتاد
از لطف و صفای ابر رحمت افتاد

نازم به کسی که نکته را می داند
برگی اگر از شاخ اشارت افتاد

بر کنگره ی کاخ سلیمان خشتی
بعد از گذر زمان ز حشمت افتاد

قومی که غم از چهره مردم نزدود
در چاله انحطاط و ذلت افتاد

در کثرت نعمت آنکه ناشکری کرد
در دامگه عسرت و قلّت افتاد

از فصل بهار هر که عطری نگرفت
با باد خزان ز بام شوکت افتاد

آنکس که حریم خویشتن را نشناخت
در کوچه بدنامی و نکبت افتاد

نمرود و یکی پشّه و فرعون به موج
صد ابرهه آن گونه ز قدرت افتاد

غافل مشو از کار جهان معصومی
هر بی خبری به دام حسرت افتاد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 10, 1399

    با سلام و دروود خدمت شما آقای معصومی عزیز
    بسیار زیبا و پر محتوا
    احسنت به این طبع روان
    زنده باشید
    🌹🌹🌹🌹💐💐💐

  2. جواد مهدی پور

    آبان 10, 1399

    درود بر شما جناب استاد معصومی عزیز

    زیبا ست

    لذت بردم از اثر فاخر تان

    زنده باشید به مهر

    درود هااا

    💐💐🙏💐💐

  3. مازیار نژادیان

    آبان 10, 1399

    درود بر شما

    غزلی جلیل و زیبا بود از قم شما
    امید که هماره نویسان و شادکام باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. اکبر رشنو

    آبان 10, 1399

    درود

    ها

    بر شما
    و
    دستمریزاد
    و🌺🌺🌺🌺🌺🍃🍃🍃🍃🍃

  5. طارق خراسانی

    آبان 11, 1399

    سلام عزیز

    عالی ست عالی ست

    آفرین

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا