🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ضرر نکنید

(ثبت: 269570) اردیبهشت 19, 1403 

ضرر نکنید
ساقه ی سبز بید مجنون را دسته ی چوبی تبر نکنید
جنگل سبز آرزو ها را باغ بی برگ و بی ثمر نکنید

شاخه ها لانه قناری ها چینه ها آشیان کوکوهاست
جوجه مرغان این حوالی را سهم روباه بی پدر نکنید

دره و کوه و بیشه و صحرا قابی از بیکران آبادیست
آب سرچشمه های پاکی را پر از الودگی اگر نکنید

به اهالی کمی امان بدهید دستی از دوستی تکان بدهید
مهربانی بهانه خوبیست میشود بیش از این ضرر نکتید

به پر و بال قو بیاندیشید به پرستو که غرق زیباییست
گور بابای جمع کودن ها اینهمه جستجوی خر نکنید

بعد از آنیکه دشت گندم را سفره نان دوستان بکنید
گل بابونه را بیاندیشید شعله در جان خشک و تر نکتید

اگر از آفتاب می رنجید مثل خفاش ها به تاریکی
حرفی از مطلع سحر نزنید شهرک خفته را پکر نکنید

آسمان شمال اگر ابری،  آسمان کویر اگر صاف است
عطر باران بهتری دارد توده ای را که بارور نکنید

♤♤♤

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 19, 1403

    سلام و‌درود

    کسی را مثال نمیزنم
    خودم را مثال می آورم که در بین صد اثر شاید سه اثرم آن هم‌در حد متوسط خوب باشد و‌مابقی آبکی باشند ولی شما از صد اثرتان تماما عالی و‌ ماندگار می باشند .
    درودتان

    در پناه خدا 🌹

  2. صفا یغمایی

    اردیبهشت 19, 1403

    درود
    و
    احسنتم جناب معصومی ارجمند.
    🌺🌺🌺

  3. حسن نبی

    اردیبهشت 19, 1403

    درود ، احسنت جناب معصومی عزیز
    قلمتان نویسا👌👌

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا