🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من یزید عشق

(ثبت: 269563) اردیبهشت 18, 1403 

من یزید عشق
بی تو هرگز دل نخواهم داد ننگ و نام را
سر نخواهم کرد بی تو دولت ایام را

کعبه آمال خود را از دو چشمت یافتم
غمزه ای کن تا ببندی بر تنم احرام را

رخ نما از راز و رمز نام لیلی گوشه ای
تشنه تر کن خاطر مجنون ناآرام را

حکمتی از من یزید عشق و مافیها بگو
تا بسوزانی به شوقت خلوت بسطام را

هرکه از دردی کشان دلبر دردانه نیست
گو به نزد ما نگوید بعد از این پیغام را

کاش می شد روزگاری در کنارت طی کنم
تا بریزم زیر پایت فرش صبح و شام را

لا به لای فتنه های تو گرفتارت شوم
هر دم از شهد شکرخندت بگیرم جام را

کفتر جلد تو هستم شوق پروازی بده
تا بگیرم از نگاهت گوشه ای از بام را

♤♤♤

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 18, 1403

    درود مهندس عزیز
    عالی مثل همیشه
    👏👏👏👌👌👌

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 18, 1403

    بی تو هرگز دل نخواهم داد ننگ و نام را
    سر نخواهم کرد بی تو دولت ایام را

    کعبه آمال خود را از دو چشمت یافتم
    غمزه ای کن تا ببندی بر تنم احرام را

    رخ نما از راز و رمز نام لیلی گوشه ای
    تشنه تر کن خاطر مجنون ناآرام را

    حکمتی از من یزید عشق و مافیها بگو
    تا بسوزانی به شوقت خلوت بسطام را

    هرکه از دردی کشان دلبر دردانه نیست
    گو به نزد ما نگوید بعد از این پیغام را

    کاش می شد روزگاری در کنارت طی کنم
    تا بریزم زیر پایت فرش صبح و شام را

    لا به لای فتنه های تو گرفتارت شوم
    هر دم از شهد شکرخندت بگیرم جام را

    کفتر جلد تو هستم شوق پروازی بده
    تا بگیرم از نگاهت گوشه ای از بام را

    استاد علی معصومی

    درودتان باد 🌱👏👏👏👏👏👏👏🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا