🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غزل

(ثبت: 245771) اسفند 7, 1400 

 

مهر در راه است و آبان نیز هم
بعد از آن سرمای سوزان نیز هم!

عدّه ای با کوه و جنگل می خورند
مرغ و ماهی و فسنجان نیز هم!

عدّه ای دارند ویلا در شمال
در اروپا و لواسان نیز هم!

روز و شب امّا ز دنیا می روند
کودکانی از غم نان نیز هم

در خیابانهای این شهر شلوغ
جانِ مردم هست، ارزان نیز هم!

زیر بار زندگی جان می‌دهند
دخترانی مو پریشان نیز هم!

می‌شود تبعید، فردِ حق طلب
می‌‌رود البتّه زندان نیز هم!

ثروت مردم به یغما می رود
صادرات و بانک سامان نیز هم

از فراوان بودن فحشا و فقر
مات و مبهوتیم و ویلان نیز هم

واااای اگر طوفان شود در فصل سرد
نفله خواهد شد خرِ خان نیز هم

#مهدی_سیدحسینی
۲۰ / ۶ / ۹۹

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اسفند 7, 1400

    واااای اگر طوفان شود در فصل سرد
    نفله خواهد شد خرِ خان نیز هم

    درودها استاد سید حسینی گرانقدر 🌷🌷🌷

  2. صفا یغمایی

    اسفند 7, 1400

    درودها جناب حسینی نازنین
    چقدرسرصبح شنبه لذت بردم ازسروده‌ی زیبای شما
    👏👏👏👏