🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فرق شکافته

(ثبت: 226655) اردیبهشت 26, 1399 
فرق شکافته

 

جیب شمشیر شد آخر جان تو
حلاوت شهادت را چشید جان تو
جان جانان به فدای نام تو
امشب شبی است که فرق علی شکافت
کمر حسن و حسین و زینب و کل خاندان نبوت شکست
این چنین نیست…
کمر کل جهان و جهان و جهان شکست
ضربت خوردی و خواندی:
مِنْهَا خَلَقْنَاکُمْ وَفِیهَا نُعِیدُکُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُکُمْ تَارَةً أُخْرَىٰ را
رفتی و تنها گذاشتی حسن و حسین و زینبت را
در میان دشمنان سنگدل و بی رحم تنها گذاشتی ما را
از جانب دشمن هلهله و شادیست برپا
از جانب ما غم و شیون کردن برپاست
جهان به یک طرف و زینب به یک طرف
گوید زینب پدر امشب می شوی مهمان مادر
حال تو را فقط و فقط بهتر می داند مادر
تمام جهان دهند امشب ندای حیدر کرار
مهدی زمان را به تو قسم می دهند یا حیدر کرار
تا که بیاید سر و سامانی دهد این جهان را
تا شود کل جهان نوکر خانه ی تو و حیدر کرار
بارالها موتم را به نام مبارک حیدر تو به تاخیر انداز
تا شوم نوکر خانه ی مهدی زمان و حیدر کرار
گویم با خویش ای کاش می بودم و نمی گذاشتم
ضربت مولای خویش را نمی گذاشتم انجام بگیرد
افسوس رفتی و بعد ها فهمیدن که بودی
اسوه فداکار جهانشان تو بودی
افسوس و افسوس و افسوس

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    اردیبهشت 27, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا