🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فسیل

(ثبت: 248701) تیر 1, 1401 

 

در فسیلی می سپارم استخوان سردش را
آن عتیقه ی بر عقیقه در عقیق زردش را

شعله ور بود از ازل اکنون خموشی سهم او
هیچ شیئی در جهان هرگز نسازد رحم او

با شهابی منقرض می سازم و رمی بلیس
می شود او با رسوبات ابد در یم جلیس

موزه ها بعد از ابد باشد ورا خوش مشتری
گرد ماه روی او گردد قمرها مشتری

بعد چندی سارقی در فکر عشق و عاشقی
با هزاران صاعقه در فکر و در دل سائقی

می رباید حلقه ی وصل ابد را با ازل
در دل هر ذره ای می افتد آخر این امل

که سلیمانی شود در ذکر اعظم مستقر
سایه ی انگشترش را بود و نایش مستتر

با دو انگشت و نوای صور سلطانی کند
نغمه ای از لا به هستی افکند ثانی کند

صورها برپا کند در صور آخر سور را
گور بهرامی کند کو می گرفتی گور را

جلبکی روید ز قبر گاو سرخ سامری
عاشقی هدیه برد آن را به لعبت دختری

چون بکارد نکهتش گیرد سراسر بود را
دست و ریحی حال رودی و دمیده دود را

بوی قربانی مشامش را کند بیدارتر
چشم های خویش را سازد سپس بیمارتر

عکس نابودی فتد بر تور دریایش اسیر
بار دیگر او شود بر کشتی دلها امیر

 

 

 

 

نظرها
  1. درود بیکران استاد
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سلام و درود و خداقوت
    سروده ی شما در اصل بر این وزن است:
    فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن

    اما مدر بیت اول، سردش را، وزن شعر را تخریب می کند و مثلا سردِ او،
    با وزن، هماهنگی دارد.

    • سیاوش آزاد

      تیر 1, 1401

      سلام برادر، سیاوش جز در موارد نادر در مصاف با وزن شکست نمی خورد ابتدا “سرد را” بود در ارسال به شعرپاک “سردش” کردم به سکون دال و سکون شین و چقدر این شکل کهن به دل نشست ضمن آنکه حضور ضمیر به نظرم شایسته تر است “سرد او” نیز خوب است منتها “را” حذف میشود گرچه در شعر کهن گاه “را “را حذف می کردند ولی من “را” را دوست دارم

    • سیاوش آزاد

      تیر 1, 1401

      شبهه ای پیش آمد آیا جناب رضاپور کل اثر را مورد مداقه قرار دادند یا به همان بیت اول اکتفا فرمودند؟ اگر کلش را خواندند چرا متذکر ظرایف این اثر شریف و احیانا ،به احتمال بسیار بسیار ضعیف، نقاط ضعفش (ببخشید شکسته نفسی می کنم وگرنه این شعر فخیم که نقطه ضعفی ندارد) نشدند؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا