🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درخت

(ثبت: 267909) اسفند 2, 1402 

 

دود نگاه خودت را عروج ده

بر نور تیره تو اذن خروج ده

پرواز سرخ هما سایه ریز شد

قلب خزانی من شعله خیز شد

عالم سیاه و به چشمان سنگ دل

دودی نشست که برخاست ز آب و گل

مالید چشم و چکید از دل صما

یک ذره قطره به اندازه ی سها

بر خاک تیره نشست و نگاه خان

از برج تیره به دنبال آهوان

حالا درخت سیاوش عروج کرد

بر آسمان نگاهش خروج کرد

 

 

 

نظرها
  1. شیدا شهبازی

    اسفند 3, 1402

    سلام و درود زیباست🌸

  2. مهدی محمدی

    اسفند 4, 1402

    سلام و عرض ادب

    حالا درخت سیاوش عروج کرد

    شعری بسیار زیبا خواندم در وزن (مستفعلن فعلاتن مفاعلن) قلمتان تابان 🌺

    • سیاوش آزاد

      اسفند 11, 1402

      سلام و سپاس
      زیبا حالا بگوییم خوب زیبایی هایی شاید دارد حداقل وزن دارد و از این لحاظ زیبا است
      منتها بسیار زیبا آن هم برای اثری قلیل از کمین علیل آیا جای تامل ندارد؟
      باری خوش آمدید

      • مهدی محمدی

        اسفند 12, 1402

        سلام مجدد، زیبایی هایش بیشتر از وزن بود. اشعار قبلی که از سیاوش مطالعه کرده بودم هم وزن داشت اما این شعر به دلیل بیان ساده تر نسبت به قبلی ها فهم بیشتری برایم به ارمغان آورد. لازم دانستم احساس خودم را نسبت به این تغییر ابراز دهم. شاید در آثار بعدی تان نظر حقیر مورد توجهتان قرار گیرد. متشکرم 🌹

        • سیاوش آزاد

          اسفند 12, 1402

          درود بر برادر
          بیشتر از نگاه زیبابین شماست
          سابق استثنائا گفتیم اثری امروزی تر بگوییم البته همچنان حال و هوای قدمایی را تا حدودی دارد در اندیشه ی ویرایش بودم لیک آخرش بی ویرایش و پیرایش منتشر شد
          سپاس از ابراز احساس
          برادر اثر بعدی را من چند ساعت پیش در سه محفل فرستادم و فکر کنم باز همان آش و همان کاسه است
          امید که توفیق شود اثری درخور نگاه سروران ارسال گردد
          در پناه یزدان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا