🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فصل پشیمانی

(ثبت: 240160) تیر 5, 1400 
فصل پشیمانی

 

فصل پشیمانی را این روزها ببین
رویا های فراموش شده مان را ببین
به دنبال آب در بیابان بودیم
به چیزی جزء سراب نرسیدیم
اما چقدر شبیه ما بود این بیابان
تنها پر از رمز راز بی پایان
کوله بار را بستی قصد سفر
به کجا برای چه به کدام سفر
از چه مینالی خود کرده را تدبیر نیست
هر که خربزه خورد پای لرزش فراری نیست
حال بنشین این روزها را ببین
به صید ماهی رفته بودیم صیاد را در تور ببین
گاهی برای یک زخم درمانی نیست
شکوه از چه میکنی دست به جای گیر نیست
فصل های بهاری دگر از یادها رفت
ما از گرمایی خورشید نالیدیم خورشید رفت
جای خورشید ابرهای تیره بر آسمان حاکم گشت
دگر گرما در خانه جای نداشت باران از چشم ها جاری گشت
رویا زیبای تو این فصل خزان و سرد بود
از چشم و گوش تا عقل مگر چه مقدار راه بود
رویایی تو چه ساده بر باد رفت
رنج های که نباید بر ما رفت
خود کردیم لعنت بر ما باد
جبران سخت است زندگی بر باد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. علیرضا حکیم

    تیر 6, 1400

    درودها بر شما جناب آقای عالمی
    شعر با احساسی بود. اما قافیه نداره. و وزن هم نداره.مثلاً دو بیت پایانی (رفت و رفت ) و همچنین (باد و باد) اینها ردیف هستند ولی قبل از این ردیفها باید قافیه داشته باشد. قافیه دو کلمه که آخرشان مثل هم باشه. مانند: (بار و زار).
    بنا بر این شعری که قافیه و وزن نداشته باشه. قابل قبول نیست. برای اینکه با اصول شاعری آشنا شوید؛ کتاب قافیه و عروض دکتر شمیسا را بخونید.
    به امید موفقیت حضرت عالی

    • علیرضا عالمی

      تیر 10, 1400

      لازم به ذکر ادبیات اروپایی به خصوص اشعار فرانسه مقید به عروض و قافیه یا ریتم کلامی نیست.
      ما اصولا مقید به عروض و قافیه یا ریتم کلامی وزن در شعر نیستیم بهتر شعر موج نو رو بیشتر مطالعه کنید

نظرها
  1. درودتان گرامی . زیبا بود. ضرب المثل بجا استفاده شده است‌‌قلمتان زرین🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا