🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فقر

(ثبت: 226719) اردیبهشت 27, 1399 

 

ژولـیده شده تن پوش جُز پول دَوایَش نیست
آن کَس که شَوَد گُشنه در فکرِ خدایَش نیست

از قرض و بدهکاری جانی که به لب آمد
دنبالِ صدایَش باش روحی به صدایَش نیست

در خانه و در بیرون صد غصه و دلتنگی
این وضعِ مَدد خواهی حالی به هوایَش نیست

هر روز فقط اشک و بیداری و بیکاری
از پـس که دعـا خوانده باور زِ دعایَش نیست

غافل شده از دین و هنگامِ نمازش نیست
آن کَس که شَوَد گُشنه در فکرِ خدایَش نیست

رسول مهربان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):