🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قایق تحیّرم

(ثبت: 256904) اسفند 14, 1401 

 

آن گاه

به گواه

خود کتاب اقدس خود به اغنام الله …

مثل چشم روزگار

قایق تحیّر م.

 

شعر پیشرو
شعر سروش
در نقد بابیت و بهائیت
محمدعلی رضاپور (مهدی)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 14, 1401

    سلام پسرم
    من که چیزی دستم نیامد

    در پناه خدا شاد زی 🌹❤️❤️❤️❤️🌹

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 14, 1401

      سلام و درود و ارادت جناب بابا طارق عزیزم
      در پناه خدا بهترین ها نصیب تان
      🙏🌹❤️❤️❤️❤️❤️🌹🙏

  2. سلام بزرگوار
    تا آنجا که اطلاع دارم کتاب اقدس کتاب مقدس در بهائیت است و ارتباط آن با اغنام الله ( منظور گوسفندان خداست ؟؟؟) در چیست ؟

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 14, 1401

      سلام و درود جناب شرعی گرانقدر
      اقدس، مهم ترین کتاب بهائیت و مثلا کتاب آسمانی آنهاست و به زبان عربی و بشدت به تقلید از قرآن و دعاهای اسلامی نوشته شده اما در برخی جاها، غلط های صرف و نحو دارد و در موارد متعددی، احکام آن با بدیهیات قرآن و اسلام در تضاد است در حالی که میرزا حسینعلی بها، خودش را ادامه دهنده ی راه پیامبران پیشین معرفی کرده و راه همه را یکی دانسته بود.
      درباره ی احکام ضد قرآنی و غیر توحیدی اقدس، سخن فراوان است و در این مجال نمی گنجد و همین بس که بهاء، بسیار عجله کرد و در همان آغاز کتاب اقدس، هرچه دوست داشت، خودش را بالا برد و برخلاف پیامبر اسلام که وحی را از جبرئیل می گرفت، میرزا حسینعلی هم مثل علی‌محمد باب، خودش از زبان خدا، وحی نازل می کرد و عملا خودش را خدا معرفی نمود و به این شکل در همان ابتدای کتاب اقدس، تضاد درونی گفته های خود و ماهیت فرعونی اش را نشان داده است.
      لفظ اغنام الله به معنای گوسفندانِ خدا، در منابع مختلف بهایی از جمله اقدس به کار رفته و موردی کاملا طبیعی در بهائیت است و بهاییان از طرف میرزا حسینعلی بهاء، گوسفندان خدا نامیده شده اند و خودشان هم بخوبی این را می دانند و چه بسا به آن افتخار می کنند.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا