🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قحطی ..

(ثبت: 2704) آبان 6, 1395 

بسمه تعالی

اینهمه آلودگـی در آسمان ، تقصیـر ماست

گرد هر طوفان عالم، سخت دامنگیر ماست

مرغ اگر مایل نباشد  دام در دام خود ست

آرزوهای بلند نفس مـــــا ، زنجیر ماست

در زمستان ، قهر بی جــــا می کنیم از باغبان

هر چه قحطی هست دربرنامه ی تقدیر ماست

کاش قــــدر خویش  می دانست آهوی ختن

در خیابان هر غزال ماهـــرو  نخجیر ماست !

رود اگر هم سفره ی دریـــا نباشد رود نیست

هر جــــوان کاردانی در طریقت  پیـر ماست

لانه ی جاسوسی دیگر فراهــــــــــم می کنند

این هم از ضعف عمل در حوزه ی تسخیر ماست

در دل ادیــــــان پاک آسمانی عیب نیست

عیب در فهم کج و صد دانه ی تزویر ماست

ماه را در برکه می جویید اما در نگـــــــاه

هر چه می بینید در آیینه ها تصویر ماست

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):