🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قسم

(ثبت: 210099) اردیبهشت 31, 1398 

( قسم )
.
.
خالقِ مهرِ فروزان را قسم
وان خدایِ حّیِ سبحان را قسم
.
گر خدایـم آفریـده آدمـم!
آدمی که گشته انسان را قسم
.
در بیابان هایِ دشتِ نینوا
آفتابِ گرم و سوزان را قسم
.
چرخشِ شمشیر ها در آسمان
تیغ ها بر دستِ شیران را قسم
.
بر تبسم هایِ خونینِ شهید
با لبِ خشکیده عطشان را قسم
.
در کنارِ علقمه شد غرقِ خون
کانِ غیرت فضل و ایمان را قسم
.
نعش اکبر در عبا پیچیده شد
شبه احمد ماهِ تابان را قسم
.
شد روان قاسم به میدان بی زره
با پدر زان عهد و پیمان را قسم
.
کودکی شش ماهه سوزد از عطش
آن گلویش زخمِ پیکان را قسم
.
نعل مرکبها زنَد نقشِ قمر
وین بدن هایِ شهیدان را قسم
.
راس خونین را نگر بر نیزه ها
کان تلاوت های قران را قسم
.
زینب است آن قهرمانِ کربلا
اُسوه درصبر است و ایمان را قسم
.
شاکریم بر ما عطا کرده خدا
چون رضا ، شاهِ خراسان را قسم
.
خواهرم الگویِ تو زهرا بوَد
در دو عالم فخرِ نسوان را قسم
.
از حجابت شد هراسان دشمنان
وان سلاحِ تیز و بران را قسم
.
میرسد از رَه امامِ مُنتقم
حاضراست از دیده پنهان را قسم
.
سیدی ما را (حبیب)دل بود
رَهبرم کان فخرِ ایران را قسم
.
………حبیب رضائی رازلیقی

 

 

 

 

 

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    اردیبهشت 31, 1398

    درود بر شما جناب رضایی عزیز🌹

    • سلام بر استاد بزرگوارم
      جناب مهدی پور
      حضورتان بسیار ارزشمند است
      ممنونم

  2. ولی اله بایبوردی

    اردیبهشت 31, 1398

    سلام و درود استاد ارجمند آقای رضائی

    میرسد از رَه امامِ مُنتقم
    حاضراست از دیده پنهان را قسم

    زیباست دستمریزاد …

    تقدیمی :

    روزگاری می رسد تحت امر او
    یک حکومت در جهانی ای نکو

    ای عقاب آسای پنهان روزگار
    کی برون آیی عدالت برقرار

    ولی اله بایبوردی

    🌷🌷🌷🌸🌸🌸🌸🌸🌷🌷🌷

    • سلام بر شما بزرگوار استاد
      جناب بایبوردی
      ارزش بسیار دارد این حضورت
      و چه زیبا چند بیتی مهمانم نمودی
      احسنت🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا