🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قسم به نامرادی عشق

(ثبت: 225172) فروردین 23, 1399 
قسم به نامرادی عشق

 

کمی مجال تفکر ، بمن ندادی عشق
غمی دوباره به روی ، غمم نهادی عشق

در آرزوی محال ِ رسیدنت ماندم
شبیه فصل زمستان ، در انجمادی عشق

دلیل رونق بازار ِ قلب من بودی
چه بد معامله کردم ، تو هم کسادی عشق

هزار بار دلم را ، شکستی و شوقم
دوباره سوی تو آمد ، که اعتیادی عشق

عروس کشته شبی ، اشک تلخ دامادی
بکام دل نرسیدم ، چه نامرادی عشق

نه پرسشی و نه پاسخ ، نه رهنمای منی
نه لایق نظری و نه انتقادی عشق

شبیه آینه های مقابلم هستی
لباس فاخر شعری ، به تن گشادی عشق

تو یکه تاز غمی ، اسب سرکش قصه
تمام خاطره ها را ، به باد دادی عشق

محمد جوکار “یاس خیال ” 1398.10.09
https://t.me/yasekhial1

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. ولی اله بایبوردی

    فروردین 23, 1399

    شکست عشقی !!!!

    به چه برهانی !؟!؟!؟

    با کدام ذهنیّت ؟؟؟؟

    با کدام صراط ؟!؟!؟!

    سلام و درود

    استاد ارجمند جناب جوکار مهر آفرین

    سپاس از اشتراک گذاری

    تقدیمی : 🌈

    🌸 نظر به شیخ کنی عارفی نکو نامی 🌸

    رها ز عشق مجازی برون فکن دل را
    نهاد عشق عیانی شود ، چه پر سودا

    به ذوب عشق یخی فکر کن رها از خود
    به یاد فصل گلی ، یخ گلی شود ، پیدا

    اگر ! کسادی عشقی ، نما در این عالم
    کجاست لیلی و مجنون چو وامقی عذرا

    شکسته دل به خرابات رو به عمرانی
    به شوق عشق مهیّا شکسته ای احیا

    نظر به شیخ کنی ، عارفی ، نکو نامی
    نظر به دختر ترسا کنی ، چه روح افزا

    مُراد عشق ،میسّر شود به هر یاری
    کدام عشقِ مجازی به معنوی معنا

    به عشقِ جامهِ تقوا نگاه هر حالی
    رها ز جیفه تعلّق ، جهانِ پر غوغا

    مهارِ سرکشی اسبی ، به جامه تقوایی
    کنی تو رام ولی لحظه ای ز خود چو رها

    ولی اله بایبوردی

    23 / 01 / 1399

    🍃🍃🌹🌷💐🌸💐🌷🌹🍃🍃

    • محمد جوکار

      فروردین 24, 1399

      درود و مهر و ادب
      سپاس بر حضور دلگرم کننده و ارزشمندتان
      🙏🙏🌹🌹🌹🌹🙏🙏

  2. مينا امينی

    فروردین 23, 1399

    درود آقای جوکار
    خوش آمدید به جمع شعر پاکی ها
    مانا باشید به مهر💐🙏

    • محمد جوکار

      فروردین 24, 1399

      درودها مهربانو امینی عزیز
      مقدمتان گلباران
      به کلبه ی احساس و اندیشه ام خوش آمدید
      مانا مانید به مهر تا مهر
      🙏🙏🌹🌹🌹🌹🙏🙏

  3. طارق خراسانی

    فروردین 24, 1399

    سلام و درود
    شاهکارتان را خواندم و لذت بردم

    در پناه خدا ❤️👏👏👏👏👏👏❤️

    • محمد جوکار

      فروردین 24, 1399

      همواره درود بر استاد مهرنوازم جناب خراسانی عزیز
      سپاس که هستید و به مهر می خوانید
      🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹🙏🙏

  4. مینا یارعلی زاده

    فروردین 24, 1399

    👏👏👏👏👏👏👏
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. محمدعلی رضاپور

    فروردین 24, 1399

    درودتان
    احسنت استاد جوکار عزیز!
    بدون هر تعارف و اغراقی، ستودنی می سرایید و
    ستودنی هستید❤️🙏

  6. علی معصومی

    فروردین 24, 1399

    ☆☆☆☆☆
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌿

  7. محمدعلی رضاپور

    فروردین 24, 1399

    سلام و عرض ادب دوباره دوباره

    دعوت اید به پنجمین کارگاه همیاری سایت:
    http://sherepaak.com/225005/—

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا