🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه و خورشید

(ثبت: 218108) آبان 24, 1398 
ماه و خورشید

سلام خدمت همه دوستان همان‌طور که مطلع هستید اولویت قالب شعر بنده سپید هست اما برای تنوع تصمیم گرفتم شعر میلاد پیامبر ص و امام صادق ع را در قالب کلاسیک بنویسم

مدینه در صفا و مکه در نور است
بزن مطرب نوایی خوش که بزم عاشقان جور است

ز آسمان خبر آمد محمد آمد و صادق
بدین میلاد فرخنده همه عالم مسرور است

نبوت با امامت را گره خورده چون اینک
بریز اسپند بر آتش که چشمان حسود شور است

از این بزم دو تا اختر نباشد فخر بالاتر
که هرجن و ملک و انس زین حکمت مغرور است

به هر بوستان این دنیا نباشد این چنین گلها
که در هر عالم امکان چنین گلها مشهور است

خجل از روی صادق و محمد ماه و خورشید شد
که صادق چون مه و پیغمبرم هور است

به هر هفت آسمان پیداست بساط جشن و پایکوبی
ز هر جایی به گوش ما صدای ساز و تنبور است

نوشته ام به لوح دل حدیث این دو رهبر را
احادیث دو رهبر را به این دل را چو منشور است

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. علی معصومی

    آبان 24, 1398

    درود و ارادت
    جناب بیابانی نازنین

    جانمایه و آهنگ کلام خوش شما
    لبریز شادمانی ام نمود
    و امید که مورد قبول حضرتشان افتد
    🌺🌸🌺🌸🌷
    البته سروده مقفی قید و بند بیش از سروده سپید دارد که با ممارست، زیباتر و کاملتر می گردد.

    • هادی بیابانی

      آبان 24, 1398

      درود بی برشما و حضور پراز مهر شما استاد و دوست عزیزم
      انشاءالله مورد قبول صاحب اصلی اثر واقع شود بله استاد کاملا درسته حقیقت بنده شاعر قالب کلاسیک نیستم فقط هرازگاهی برای دل خودم یه چی می نویسم به صورت جوششی نه کوششی چون می‌دونم که اشعار کلاسیک بنده اشکالات فنی خصوصا وزن را دارد این شعرهم بداهه بود 😊😊🙏❤️🌹💐

  2. جواد مهدی پور

    آذر 2, 1398

    🌸🌺🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا