🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مبهوت شکوهِ کردگاریم!

(ثبت: 255839) بهمن 15, 1401 
مبهوت شکوهِ کردگاریم!

 

ای عشق بیا که بیقراریم
بی تو همه زارِ زارِ زاریم

تا غم نزند به دل شبیخون
چشم تو به سینه می نگاریم

بی چشم تو آس و پاسِ عالم
آن سوته دلانِ سوگواریم

در حیرت از آفرینش تو
مبهوت شکوهِ کردگاریم!

ما در حرمِ غریبِ چشمت
هر لحظه نماز می گزاریم

تنها به اشاره ی نگاهت
جان را به تو پاک می سپاریم[1]

با عشق تو سربلند و مغرور
بی عشق تو خوارِ روزگاریم

ای شوقِ نگار خانه ی عشق
ما عاشقِ چشمِ آن نگاریم

[1]. در مصرع پنج ایهام وجود دارد 4 مورد از آن را گفته و جایزه بگیرید.
جایزه به اولین فردی که پاسخ صحیح را بدهد تقدیم خواهد شد
جایزه یک جلد کتاب نفیس مزامیر آتش اثر طبع حضرت استاد ابراهیم حاج محمدی ست.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 16, 1401

    جان را به تو پاک می سپاریم
    ایهام اول. تمام کمال جانم را به تو می سپارم
    ایهام دوم. ای پاک جانم را به تو می سپارم
    ایهام سوم. ای شاعر پاک جانم را به تو می سپارم
    ایهام چهارم. هستی ام تمام این جان است و به تو می سپارم
    ایهام پنجم. جان در حالی که پاک است به تو می سپارم

نظرها
  1. مسعود مدهوش

    بهمن 15, 1401

    درود بر استاد خراسانی ارجمند و فرهیخته☘️🍂🍂🙏🍃🌱🌾🌿🌹
    زیبا نگارید استاد،خود جایزه اید برای ما،سایه ی شما مستدام
    🌹🌿🌾🌱🍃🙏🙏🍂☘️

    • طارق خراسانی

      بهمن 15, 1401

      سلام و درود بر دکتر مدهوش نازنین

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا🌿🙏🌹🌿

  2. محمدعلی رضاپور

    بهمن 15, 1401

    ای عشق بیا که بیقراریم
    سلام و درود و عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت مولا علی و روز پدر
    خدمت شما بابا طارق عزیز شعر فارسی
    و همچنین عرض سلام و تبریک خدمت جناب استاد حاج محمدی عزیز ❤️🙏

    • طارق خراسانی

      بهمن 15, 1401

      سلام و درود

      حقیر نیز متقابلا میلاد مولای عاشقان و روز مرد را به عزیز جانم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا🌿🙏🌹🌿

  3. غلامحسین جمعی

    بهمن 15, 1401

    درودو سپاس بر استاد بزرگوارو فرهیخته ام

    جناب خراسانی دستمریزاد بزرگوار و زیبا و ارزشمند و خواندنی است .

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • طارق خراسانی

      بهمن 15, 1401

      سلام و درود بر استاد جمعی

      عیدتان مبارک و روز بر بزرگمرد شعر و ادب مبارک باد

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا