🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 متفاوتیم

(ثبت: 261508) تیر 10, 1402 

 

مائیم و دستِ خالی و خوابِ ستاره‌ها
آنی که رانده شد به کنارِ کناره‌ها

مثلِ حسابِ خالی در انتهای بُرج
زیر فشارِ مطلقِ رهن و اجاره‌ها

آنکس که زیر تُندی باران پیاده ماند
تنها به حسرتی که ببیند سواره‌ها

از چاله آمدیم به چاهی دگر شدیم
مائیم همچنان به حصارِ دوباره‌ها

بلعیده روزگار فلاکت، روال عمر
هرچه اراده هم، همه را، استخاره‌ها

چون بَرده‌ی مراجعه بودیم، هر زمان
درماندگانِ در به دری در اداره‌ها

هیزم بیار معرکه‌ها بوده‌ایم، گاه
انگار نقش ما، شده پخشِ شراره‌ها

تا می‌زنیم ساز مخالف در این فضا
دارد جهان به ما، به تمسخر اشاره‌ها

کی می‌رسد به بستر سیّالِ زندگی
جانی که مانده در پسِ جبرِ جداره‌ها

 

1400/8/19

 

 

 

نظرها 13 
  1. برهان جاوید

    تیر 10, 1402

    از چاله آمدیم به چاهی دگر شدیم
    مائیم همچنان به حصارِ دوباره‌ها

    درود استاد حجت گرامی
    ناب و ارزشمند
    🌹🌹🌹❤️❤️❤️👏👏👏

    • معین حجت

      تیر 10, 1402

      سلام و عرض احترام جناب جاوید…
      سپاسگزارم بزرگوار🙏🙏🙏💐💐💐

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 10, 1402

    احسنت

    • معین حجت

      تیر 10, 1402

      سپاس جناب رضاپور🙏🙏🙏💐💐💐

  3. مهرداد مانا

    تیر 10, 1402

    امیدوارم روزی نسل های آینده این شعرها را بخوانند و بفهمند که در روزگاری زیست کردیم . هرچند خجسته مغز هم کم نداریم که میگن عاقااا همه چی عالیه

    • معین حجت

      تیر 10, 1402

      زنده باشید جناب مانا…
      به امید روز‌های بهتر 🙏🙏🙏💐💐💐

  4. طارق خراسانی

    تیر 10, 1402

    آنکس که زیر تُندی باران پیاده ماند
    تنها به حسرتی که ببیند سواره‌ها

    سلام و درود بر حضرت حجت

    غزلی زیبا و پر دردی از شما خواندم
    عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • معین حجت

      تیر 10, 1402

      عرض ادب استاد طارق بزرگوار …
      سپاس از نظر لطف شما…
      بزرگوارید🙏🙏🙏🙏💐💐💐

  5. طلعت خیاط پیشه

    تیر 10, 1402

    جناب حجت ارجمند
    احسنت بر شما
    چه زیبا سروده اید حرف های در گلو مانده را
    بامید روزهای روشن
    در پناه خدا موفق باشید
    👏🌸👏🌺👏🌸👏🌺💐🍃

    • معین حجت

      تیر 10, 1402

      سپاسگزارم بانوی مهربان و استاد بزرگوارم …
      به امید روزهای بهتر برای مردمان سرزمینم 🙏💐

  6. طلعت خیاط پیشه

    تیر 10, 1402

  7. علی معصومی

    تیر 12, 1402

    سلام و درود
    جناب کرمانی نازنین
    ♡♡♡♡
    بسیار عالیست
    بین راه خواندم
    اکنون دوباره خواندن شعرت مسیر است
    برگشته ام ز معدنی از سنگ خاره ها
    ♡♡♡♡

    • معین حجت

      تیر 12, 1402

      بزرگوارید…
      زنده باشید رفیق نازنینم💐💐💐🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا