🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مدح امام علی (ع)

(ثبت: 266539) دی 7, 1402 

 

مدح امام علی (ع)
ای وصیِّ مصطفی شاه دو عالم یا علی
ای قسیمِ جنّت دوزخ تویی نفس نبی
ای شهنشاه ولایت همسر زهرا بتول
وی بُوَد نامت دوای دردمندان یاعلی
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
ای شجاعان عرب از تیغ تیزت خوفناک
ای فقیران مدینه در لقائت سینه چاک
ای یتیمان محله در حضورت شادناک
وی دُرِ دریای عصمت ماهِ رندان یاعلی
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
…..
نور حق شیر خدا مولای درویشان علی
اسوه ی عدل و عدالت شاه مردان یا علی
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
…..
علی خطیبیست توانا
ادیبیست دانا
حکیمیست بینا
معلمیست بامعنا
جنگجوییست قهار
حیدریست کرار
داوریست دادار
بنده ایست نیک کردار
عزیزیست با وِقار
حلیمیست بُردبار
متکلمیست خوش گفتار
انسانیست دیندار
ولییست ازطرف کردگار
جانشینیست مردم دار
عاقلیست بامنطق و ادله دار
عارفیست در پی یار
اسداللهیست قالب
عابدیست طالب
حقیقتیست جالب
⚘⚘⚘⚘
……
علی ادیب الاُدبا است و فُصیحُ الفصحا
و هر آنچه می کند حق است و هرآنچه نمی کند ناحق
از کمال معرفتش عارفان متحیّر
و در جمال عقلش عاقلان والیه
و در وصف عبادتش زاهدان مانده
و در جوار عدالتش پادشاهان شرمنده
⚘⚘⚘⚘⚘⚘

ای سرِ سرحلقه ی خوبان علی
پیر و مولای فقیران علی
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
……
از کرم و سخای علی گر بخواهیم وصف کنیم
قلم توانایی توصیفش را ندارد .
کریمیست که در رکوع عبادت حاجت نیازمندی را روا.
حکیمیست که در مسند قضاوت درد بزه دیده ای را دوا.
حلیمیست که در برابر ظلم و جور معاندان استوار و پابرجا.
متواضعیست که در کوی یتیمان و مسکینان از غرور و کبر رها.
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
…..
من نتوانم که کنم وصف او
بهتر از این وصف و مرام است علی
⚘⚘⚘⚘⚘⚘

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. زیبا سروده اید
    🙏💐🌿🍃

    • سلام ودرود برسرکار خانم خیاط پیشه خیلی ممنون وتشکر شما لطف کردید

    • درود خیلی ممنون وتشکر
      ⚘⚘⚘⚘⚘❤❤🍇🍇🍒
      زنده باشید به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا