🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرثیه شهادت حضرت زهرا س

(ثبت: 221241) دی 30, 1398 

 

مرثیه داغ دل حیدر
شهادت حضرت فاطمه الزهرا س
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
—————،——————–
دوباره شهر مدینه پر از تلاطم و درد
نحیب ماتم سختی به سینه ی یک مرد
دوباره داغ پیمبر که سر نموده باز
دوباره روضه و ماتم گشته است آغاز
حدیث غصب فدک را شنیده ای آیا؟
چرا به فصل جوانی خمیده ای زهرا ؟
ز دست این همه ظلم و ستم شدی پرپر
چرا تو آ یه آ یه شدی سوره ی کوثر
نسیم باد صبا روضه را چنین گفته
که فاطمه چند روزی به بسترش خفته
ز بعد مرگ پدر تا زمان پروازش
درون کلبه ی احزان اشک گشته دمسازش
خبر رسیده ز کوچه ز ضربت سیلی
ز دست دشمن کافر رخش شده نیلی
شکسته باد مغیره دست و بازویت
ترحمی تو نکردی به صید و آهویت
خبر رسیده که غسل و کفن شبانه شدی
میان شهر پیمبر چه بی نشانه شدی
علی که لنگر عرش بر زمین باشد
ز داغ فاطمه محزون و دل غمین باشد
سرشک دیده ی زینب ببین که باریده
حسین حسن و کلثوم گشته غمدیده
وصیتی بنمود که دلم نموده کباب
حسین تشنه لبم را بده شبانه تو آ ب
———–،——————————-
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. حدیث غصب فدک را شنیده ای آیا؟
    چرا به فصل جوانی خمیده ای زهرا ؟

    اجرتان با ولایت

    ایام فاطمیه را تسلیت عرض می نماییم…

    سلام و درود

    استاد ارجمند جناب چهارمحالی عزیز

    تقدیمی :🌹🌺🌹

    .
    .
    .

    فدک به دستِ علی بود ساقی کوثر
    که بَکر بُخل نمود و نمود محوِ اثر

    چه صحبت است مرا از فدک ؛ غیرِ فدک
    گرفته در بَرِ من نازها ، کنم من ، دَک

    .
    .
    .
    ولی اله بایبوردی

    🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا