🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرز دنیا را کنی یاد آن زمان

(ثبت: 250964) شهریور 19, 1401 
مرز دنیا را کنی یاد آن زمان

 

آن زمان را یاد کن حالی به حال
می خوری حسرت که با باری وبال

سمت جایی رخت بندی ای عزیز
بار سنگینی کند در رستخیز

مرگ آرامی ببینی لحظه ای
در وجودت رخنه همچون نقطه ای

گر زبان الکن به گفتاری دلا
چشم ها رؤیت نگاهی زیر پا

بشنود گوشی ببیند چشم ها
با درستی عقل آگاهی نما

می کند اندیشه عمرش رو فنا
از تباهی دور شد دینش ادا

یاد ثروت می کند ره توشه ای
از حرامی دور دور از شبهه ای

گر فراهم توشه ای باری به دوش
حمل از دنیا فنایی شد خموش

هر چه باقی در جهانی رو فنا
می شود ارثی ز میّت مانده جا

واقعیت لحظه مرگی آشکار
گر حیاتی لحظه اخفا ای نگار

مرز دنیا را کنی یاد آن زمان
با ملک مرگی ملاقاتی همان

ارتباطی بسته گردد بین خویش
محتضر رؤیت حقیقت کم و بیش

پرده ها از دیدگانش برکنار
شاهد آن عالم مناظر آشکار

رنج آور یا که مطبوعی نظر
نامه اعمالی به کیفر را نگر

راه پیدا بر سرایی شد نهان
سیر آفاقی کند جا لامکان

مثل انسانی فرو خوابی عمیق
بی خبر از خویش یارانی صدیق

گر چه دل فعّال قلبش همچنین
هر چه رؤیت شرح نتوان گر غمین

والیا عبرت بگیر از روزگار
دم غنیمت کشت دنیایی بکار

تا درویی در جهانی آخرت
بهترین جایی برایت منزلت

 

ولی اله بایبوردی

17 / 06 / 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا