🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مستزاد نان حلال

(ثبت: 235498) دی 26, 1399 

 

هرکس که همانند من بی پر و بال است
از نان حلال است
یک سر همه ی زندگی اش پر زملال است
از نان حلال است
کو دوست که تا هدیه دهد لقمه ی نانی
تا گشنه نمانی
یک عالمه ثروت که کنون دست رجال است
از نان حلال است
شرمنده ام از همسر و فرزند چه سازم
در سوز و گدازم
آن شیخ که در کاخ لواسان و شمال است
از نان حلال است
ای آنکه دهند هدیه به تو مبلغ بالا
ای حضرت والا
این پول برای تو چنان آب زلال است
از نان حلال است
ماندند جوانان همه بی همسر و فرزند
خون دلشان چند
این رسم عدالت که همه خواب و خیال است
از نان حلال است
در دین خدا فرق غنی با فقرا چیست
ای شیخ سیوالیست؟
دیدم ژن خوبان همه با فر و جلال است
از نان حلال است
جمع همه ی یقه سفیدان شده تاجر
ملت جر و واجر
فرزند تو در لندن و نروژ پی حال است
از نان حلال است
وان دیگ که بینی نه به دار و نه به بار است
شعار است
صد وعده دروغین بدهی عین کمال است
از نان حلال است
گفتند که ملت نه خورند و نه بپوشند
بی وقفه بکوشند
آنکس که نکوشیده به این جاه و جلال است
از نان حلال است
حالا که چنین دین شده دکان معیشت
زیبا شده ریشت
روزی سخنی راست بگویید محال است
از نان حلال است

شاعر شریف شریفیان

 

 

 

 

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    دی 26, 1399

    🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷

  2. اکبر رشنو

    دی 26, 1399

    سلام
    وتحییات وافر بر دوست ارجمندم

    جناب شریفیان

    وخوشامد به حضرتعالی

    عالی ودستمریزاد 🌺🌺🌺🍃🍃🍃💐

  3. سلام و عرض خیر مقدم حضرت استاد شریفیان عزیز 🍃🌺🌺🌺🍃💐💐💐💐🌿

  4. طارق خراسانی

    دی 26, 1399

    سلام و درود بر حضرت دوست

    خیر مقدم استاد

    عالی عالی عالی

    دلمریزاد

    با حضورتان در پاک منت بر سر ما گذاشتید

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا