🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مسلخ اعتماد …

(ثبت: 4177) خرداد 13, 1396 

          « به نام خدا »

با درود ؛

دو بیت اول این غزل پیش از این به صورت مستقل به اشتراک گذاشته شده بود که پس از آن به توصیه یکی از دوستان ادیب و به تدریج به غزل تبدیل شد…

دلگیرم از تبانیِ این ؛ حِزبِ بادها ؛

از بویِ گندِ سَفسَطه در ؛ انتقادها

با تیغِ اعتماد، بُریدم ؛ گلویِ خویش ؛

قربانی ام به مَسلخِ این ؛ اعتمادها

در این مسیرِ مُمتَد و بی روح ؛ تا کجا ؟

باید که دل دهم به دلِ امتدادها ؟

مُرد آن زمان که قول و قرار اعتبار داشت ؛

افسانه شد حقیقت و آن ؛ اعتقادها

دورانِ بی عدالتی و بی مُروّتی است ؛

دیگر کجاست آن مُروّت و آن عدل و دادها؟

انسانیت ، همیشه دلیلِ ؛ سواد نیست ؛

باید حذر کنی گهی از ؛ با سوادها !!!

دل بر جهان مبند‌ ، که تیغِ بُرنده اش ؛

رحمی نکرد بر سِکندَر و بر کیقبادها !

در اِزدیادِ این همه مجهول ؛ مانده ام ؛!

چون واژه ای فُزون شده بر ؛ مُستَزادها

هر کس مُرادِ دل، به رهی جستجو کند ؛

« یارب تویی مُرادِ همه ؛ نا مُرادها »

« مهران » اگر تمامِ جهان سَدِ رَه شوند ؛

 بگذر به لطفِ حق ز همه ؛ اِنسدادها .

           « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 14, 1396

    در اِزدیادِ این همه مجهول ؛ مانده ام ؛!

    چون واژه ای فُزون شده بر ؛ مُستَزادها

    سلام و درود

    شاهکارتان را  خواندم  و لذت وافر بردم

    باید غزل سال نامیدش

    ارزش این غزل فراتر  از آن چیزهایی ست که ما بگوییم و ادیبان گرانقدر تفسیرش کنند.

    در پناه خدا شاد زی

    • مهران اسدپور

      خرداد 14, 1396

      درود و سپاس جناب خراسانی ارجمند ؛

      همیشه قدردان حضور مداوم و نگاه ارزشمندتان هستم…

      در پناه حق شاد و تندرست باشید.

  2. سحر جهانی

    خرداد 14, 1396

    هزاران درود و آفرین جناب اسد پور 

    شاهکاریست وافعا….

    بنده هم بانظراستادطارق عزیز کاملا موافقم.

    موفق وبهروزباشید……

    • مهران اسدپور

      خرداد 14, 1396

      درود و سپاس سرکار خانم جهانی گرانمهر …

      شاد و تندرست باشید به مدد الهی …

  3. جواد مهدی پور

    خرداد 15, 1396

    سلام و عرض ادب محضرتان جناب اسدپور گرامی

    بسیار زیبا و نغز سرودید

    لذت بردم و بره مند اش سروده ی اسمانیتان

    زنده باشید

    • مهران اسدپور

      خرداد 16, 1396

      درودها حضرت مهدی پور گرانمهر ؛

      با سپاس از الطاف مدامتان ، حقیر را عفو بفرمایید اگر به دلیل مشغله کمتر میتوانم در سایت حضور پیدا کرده و از اشعار ارزنده شما بهره مند شوم …

      در پناه خدا شاد و تندرست باشید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا