🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معلم شو (از کتاب طنز تلخ ِ شیرین)

(ثبت: 5618) اسفند 10, 1396 

اگر كه ارث پدر داشتي، معلّم شو

و يا چو شغل دگر داشتي، معلّم شو

اگر كه خانم و فرزند را نخواستي و

هميشه خويش، پسرداشتي، معلّم شو

چو اين اداره و قانون نمي‌خرد نازت

چنانچه قصد خطر داشتي، معلّم شو

هزار تير بر اعصابت آيد از همه سو

هزار لايه سپرداشتي، معلّم شو

براي چاره‌ي اين بچه‌هاي بچّه ننه

چو فكر چاره به سرداشتي، معلّم شو

براي تربيت نسل نو، عزيز دلم!

هواي خون جگر داشتي، معلّم شو

اگر كه سهميه‌ي عمر خود، تمام و كمال

در اين معامله برداشتي، معلّم شو

اگر كه حال خوشي داري و  ثمر داري

براي عاطفه، بر داشتي، معلّم شو

اگر – اگر،  وَ   اگرهاي   بي‌شمارِ   دگر

اگر هواي اگر داشتي، معلّم شو

سخن ز كشور ما بوده، اشتباه نكن

به غير از اين چون نظر داشتي، معلّم شو

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. علیرضا حکیم

    اسفند 12, 1396

    درود بر شما جناب رضا پور

    محصل هم محصلهای قدیم در این زمان کمتر محصلی حرمت معلم را دارد من که نفس راحتی کشیدم 

    موفق باشید

  2. جواد مهدی پور

    اسفند 12, 1396

    درود بر شما

  3. مهران اسدپور

    اسفند 12, 1396

    درود و دستمریزاد…

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا